måndag 13 oktober 2008

Lilla Du därinne

För nu inbillar jag mig att det har börjat synas.
Du är på dag 113 av 280. (40,4%).
Du är i vecka 17.
Du har gått 16 fulla veckor och 0 fulla dagar (v16+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 29 mar 2009
Du har 167 dagar kvar till förlossning.

Du: För många börjar magen synas ordentligt nu. Men det är väldigt individuellt och om din mage inte synsså ska du inte oroa dig - den kommer.
Fostret: Barnet är ca 17 cm långt och väger ca. 135 gram. Huvudet är cirka 4 cm i diameter, medan fötterna är cirka 2 cm långa. Det bildas ett värmereglerande fettlager på ytan av fostret som kallas vernix.

Älskar min hane mest. Han är den enda som får mig att känna mig fullkomligt trygg.

Inga kommentarer: