fredag 10 oktober 2008

You touch every place in my heart

yees;
nu sitter man här då, i en mer eller mindre kliniskt ren lägenhet, har städat i två dagar i streck. Gjorde sista rycket igår och vände upp och ner på allt. Ordagrant typ. Städade bakom både tvättmaskin, spis och kylskåp. Säger inte mer än att det behövdes.
I alla fall, lagom till att jag var klar så kom älsklingen hem och tjoade i dörren och undrade om jag hade städat nu när vi fick finbesök, pappa + familj hade kommit precis när älsklingen kom hem från jobbet så. Eller ja, dom var inte med allihopa, R var hos någon kompis och lekte så det passade sig minsann inte att åka till norrtälje för hans del..
Men A var med och hon var nöjd då hon fick en massa avlagda örhängen som jag hade och inte kan använde längre, pga töjningarna. Och de passar bättre på henne än mig i vilket fall som helst.

I alla fall. Idag blir det mys för hela slanten. Ringde till älsklingen och sa att jag minsann hade lite planer för oss idag. Så ska mysa till det ordentligt, har lite saker i görningen. Och han är ganska nyfiken kan tilläggas. Men den som väntar på något gott.
Avancerad matlagning (eller inte) står på menyn idag med. Ska experimentera lite grann utifrån en befintligt recept som blev misslyckat sist jag gjorde det. Så idag blir det lite egna ändringar så får hoppas på det bästa. En del av innehållet blir dock kyckling, kokosmjölk, kokos, thai-krydda, och vitlök (givetvis). Hålla alla tummar som går för att det ska bli lyckat.

Har pratat med min kära moster idag med. Och hon nämde lite saker inför ultraljudet så det ska kollas upp. För man kan tydligen ta med sig videoband/dvd så kan de spela in ultraljudet så man får med sig det hem. Och DET tål ju att forskas lite i, för det är ju en självklarhet såklart. Om inte annat är det ju bara att ta med sig ett band/dvd och fråga på plats, går det så går det..

Nej, ta tag i disken nu kanske..

Inga kommentarer: