torsdag 8 april 2010

Ett liv för mig är ett liv med dig

Det har varit ett par riktigt tråkiga dagar här nu. I måndags var vi på middag ute i spillan, och där började Mathilda spy lite smått, vilket vi rent spontant trodde berodde på något hon hade ätit. Men icke. I tisdags så slutade kvällen med att jag satt i duschen med skrutt och hon kaskadspydde mer eller mindre. Och hur ont gjorde det inte i mammahjärtat då när man såg den här lilla lilla människan bara sitta och skaka, jättegrina och spy. Mammas och pappas hjärta!!
Hur som helst, tisdagen var det feber som pendlade mellan 38,7-39.9 grader hela dagen plus spyan. Onsdagen var feber (samma grader som tisdagen) hela dagen med småkräkningar.

Och idag har det varit både feberfritt och kräkfritt!!

Så idag har det varit full rulle hela dagen. Nu på eftermiddagen har hon lagt fullt med klossar på sitt lilla bord och sen gått och skjutsat runt dom - dvs puttat på bordet fram och tillbaka längs med tv-bänken. Och pratat. Det såg för roligt ut. Ska försöka föra över ett videoklipp från mobilen och försöka få upp det här. Hon har väl samlat på sig en massa överskottsenergi de här dagarna.
Nu står hon här i soffan bakom mig och dansar. Mammas och pappas hjärta.

Åt middag för en stund sedan, ensam. Älsklingen jobbar över så ja. Men hur kul är det att laga mat och äta själv? Egentligen? Men man hade inget större val, tur det inte händer så ofta i alla fall. Mathila har dock assisterat mig och mumsat majs.
Har precis varit in och gissat på när Sara's bebis behagar kika ut. In och gissa ni med.

Nä, nu börjar det bli andra tongångar här bakom, så antar att det är dags att peta ner skrutten i baljan och tvätta av henne lite.
Sen ska jag sakna älsklingen och vänta tills han kommer hem.
Per, jag älskar dig mer än allt!! Du och Mathilda är det finaste jag har.

Btw, ikväll är det storm chasers på Discovery.

4 kommentarer:

Anna Lundin sa...

Vad skönt att hon mår bättre nu. :D

Sara Nyquist sa...

Hejsan Mia!
Det var jag som pratade med Sara om en tatuering :)
Jag undrar om du har möjlighet att göra den? Jag skulle vilja ha min dotters namn på handleden :)

Sara Nyquist sa...

Heej! :)
Va snällt!
Jag hade tänkt mig ungefär sån stil jag har på min blogg på hennes namn. Skulle vilja att den första bokstaven har sån där "svans" eller vad man säger, lite snyggt sådär :P Och inte altför stor, den ska som gå över handleden ca 2 cm hög kanske?! På den största bokstaven iaf.
Hur mycket skulle det kosta och när skulle du ha tid? :)

Carro sa...

Mia jag måste nog få komma till dig snaaart och göra ifyllning på dom du gjort tidigare dom har bleknat rätt mkt. Tänkte kolla när du skulle kunna gå för dig? :)

Kram!