fredag 2 april 2010

Update

I tisdags så fyllde som bekant lillskrutten 1 år. Tiden har gått galet fort.
I alla fall så stod det kalas på schemat, min mamma (Mathildas mormor) kom hit i sällskap med en kompis och tillhörande dotter. Mathilda följde med dom ut på promenad så jag kunde fixa med sista samt städa av.
Vid 14 snåret kom älsklingen hem och sen var det bara att invänta gäster.
Min farmor och farfar kom vid 16 och det vart dags att fika, av dom fick Tildisen ett roslagskonto med 500:- insatt, även vi ska spara pengar på det kontot så.
Av mamma fick hon mest kläder samt ett silversmycke föreställande en kanin. Fick även kläder av mammas kompis.
Pappa + mina syskon ramlade in strax efter 17 tiden. Hon fick en haklapp på ploj (hon använder ju som bekant inte sådant) där det stod "Vem behöver tomten? Jag har morfar".
Det var väl den dagen i stora drag. Blir väl ut till spillan på söndag så hon blir firad av sin farmor och farfar med, dom uteblev för att Tildas farmor blev förkyld - så det beror ju på om hon är frisk eller inte om vi åker dit ut.

Idag är älsklingen iväg och hjälper matte och sara att flytta från södertälje till rimbo.Äntligen är dom tillbaka på rätt sida av staden.
Han kommer väl hem om några timmar, dom har flyttat klart och ska iväg och hämta ett vitrinskåp vid Djursholm.
Ikväll blir det talang och inget mer. Haha.
Imorgon ska vi väl försöka mysa till det ordentligt med ost, kex och vin. Våga vägra fredagsmys - här kör vi lördagsmys! hehe.

Nä, nu ska jag titta till skinkan som jag har i ugnen.
Avslutar med en bildserie på tårtmonstret från i tisdags.

1 kommentar:

lena sa...

kul grattis efter skott till
fröken som vart 1 år
hälsa pär fråm mig
mvh lena