torsdag 22 april 2010

I'm alive

Nej, jag har inte gått och dött. Har bara inte haft varken tid, ork eller lust att uppdatera.
Men nu så.
Vad har hänt? Inte speciellt mycket men ändå.
Vi har hunnit åka till arninge med matte och sara för typ evigheter sedan, Tilda har fått sina första skor (converseliknande modell, randiga), hon har även fått en lära-gå-vagn (som hon inte gillar alls för tillfället, varför sluta skjuta runt på bordet?).

Älsklingen ser har man knappt sett röken av det senaste känns det som. Och vad ska vi tacka det för? Jo den förbannade snön - inte nog med att den gör så man knappt ser honom när den ligger på marken, den skjuter även fram en massa annat arbete för dom som måste tas igen nu i tid och otid. Så man ser honom knappt för tillfället även fast det inte ligger någon snö på marken. Och det känns ju kul. Inte. Visste det ger pengar osv, osv. Men ändå, vore ju kul att får träffa honom lite med. Saknar honom när han inte är hemma!

Mamma kom hit igår med. Hon skulle på något möte i sthlm imorgon (fredag) så passade hon på att komma lite tidigare för att umgås lite. Det är ju inte helt fel, man träffar henne ju inte alltför ofta. Tyvärr!
Hon ska vara här tills på lördag, men inatt sover hon på hotell i sthlm som troligen betalas av kommunal.
Hon snodde med sig Mathilda ner på "stan" tidigare idag och då passade jag på att städa lägenheten då jag hade stället för mig själv och ingen liten söt fis som kryper framför fötterna på en, så allt tar mycket längre tid än nödvändigt.
I alla fall när dom kom in igen så hade mamma köpt ett nattlinne till Mathilda och till det så följde det med ett nattlinne till dockan - nu är det ju så att Mathilda har ingen docka så vi satte det på hennes kanin tillsvidare.

Nä, nu har ni fått en liten uppdatering igen. Och JA, jag ska bättra mig så det inte behöver bli så långa inlägg hela tiden.
Nu ska jag ta hand om den lilla damen här bredvid som är mer vild än tam och har krånglat av sig hela pyjamasen.

(Tycker förövrigt att ni måste bli bättre på att kommentera!)

3 kommentarer:

Anna Lundin sa...

hihih javisst tar allt mycket längre tid när man har en liten som vill ha ens uppmärksamhet också. hiih :D

Vad jobbigt att du inte ser han så ofta.. :/ Men hoppas det kan bli sommar snart så du kan träffa honom oftare. :D

Anonym sa...

Hej nu har jag skrivit:) kram kram:P

Saara sa...

Hejhej på dig :)
Ja, den där jävla snän kan hålla sig borta tycker jag. Matte msåte också jobba någon helg *Usch*

Kram