fredag 16 december 2011

My life would suck without you

Paus i pluggandet för att glutta på The big bang theory.
Skrutten kom ut för en dryg halvtimme sen med kudden under armen och var lite ledsen, andra gången den här veckan som hon kommer ut till mig annars har hon sovit i sin säng hela veckan.
Idag har vi vart ute och luftat oss lite, började nere på byn och ett besök på kappahl (= desperat behov av ett par nya benvärmare då mina börjat sjunga på sista versen) eftersom jag ändå hade lite rabatt där att plocka ut så varför inte. Hittade även ett par "uggs" som skrutten tyckte att hon behövde så dom fick följa med hem dom också. Sen att dom är rosa med paljettfjärilar på kan vi ju tala tyst om, jag försökte med dom beiga, men chefen skulle under inga som helst omständigheter ha något annat än dom rosa. Är väl bara att inse att man inte har så mycket att säga till om när det kommer till det där så länge hon är med. Haha.

Efter det mötte vi upp Sara och Linnéa och slog följe med dom upp mot ÖB för att handla lite schampoo och skit.
Väl hemma började det bli dags att styra middag. Och efter det så tog vi en promenad upp till flygfyren, stolt över skrutt med, hon gick hela vägen, både dit och hem för vagnen skulle minsann inte följa med. Hon gnällde över att hon var trött i benen en gång men så fick hon se en julgran och sen var det som bortglömt och hon travade vidare.
Köpte 2 hyacinter, köpte ju 3 vita på ikea här för ett tag sen men dom luktar typ ingenting sen fick jag veta att det är dom som är "snällast" i doften, så nu fick 2 blåa följa med hem - de ska tydligen dofta starkast, vilket jag hoppas är sant, vill ju att det ska kännas så fort man öppnar dörren.. Återstår att se. Annars får jag väl helt enkelt införskaffa ett par rosa med. Uteslutningsmetoden. Hah!

På lördag är det tänkt att jag och skrutt ska in till stan och bråka med kollektivtrafiken. Ska närmare bestämt åka och hälsa på Sandra med familj. Hennes William fyllde 2 här för ett tag sedan men det var rätt mycket då så vi ska fira honom på lördag istället.
Åh, kommer så väl ihåg när hon ringde mig på förmiddagen den 30 mars 2009 och berättade att hon var gravid - och jag satt mitt uppe i värkar och hennes kommentar blev "Men, det var ju inte riktigt det där jag ville höra nu!". Haha.
Ska bli fruktansvärt trevligt, var alldeles för längesedan vi sågs nu. Även fast vi bor så nära. Närmare än vad vi gjorde när vi lärde känna varandra. Blir skamvrån för oss helt enkelt!
Vi blir kvar hos dom till på söndagen då jag inte är helt pepp på att åka tunnelbana och buss hem sent en lördagkväll. Övriga som är i rörelse då är kanske inte helt underhållande.

Nää, nu vart det bestämt en hel uppsats, det var ju inte riktigt meningen.
Later!