fredag 14 december 2007

Jag har ledsnat på att vänta

Idag (fredag) 12.57 sätter jag mig på ett tåg som ska ta mig hem. Hem till Norrtälje. Hem till allt det där jag saknar. Mamma frågade mig idag om jag längtade hem, och jag kom på mig själv med att le ett tokfånigt leende i samma stund som svaret for över mina läppar. "Ja."
- "Men tycker du inte att det är bra här hos mamma?"
- "*suck* Du bor i Långed."

Jag känner mig saknad. Hade frågat Matte och Sara om de skulle kunna tänka sig att hämta mig i stockholm, så jag slipper åka buss efter x antal timmar på tåg. Och de skulle komma. Men nu är det även 3 till som vill följa med. Får väl se vilka som står där och väntar. Saknar i alla fall alla väldigt mycket. Trodde inte man kunde sakna personer på det sättet. Jag har räknat dagarna ända sedan jag kom. Och idag vänder jag blicken österut och åker hem. Ingen är gladare än jag.

Jag har ledsnat på att vänta
..
Behöver nån som behöver mig.

Inga kommentarer: