tisdag 25 november 2008

"Hej mitt vinterland...

... ta och försvinn!"
Snöar idag igen, och hur tröttsamt är det inte? Lider med min andra halva som, även idag, fick pallra sig ur sängen vid 02.30 för att åka ut och ploga, och han kommer förmodligen vara ute till kvällen idag igen. Funtar allvarligt på att ta honom under armen, råna en värdetransport och åka till någonstans varmt, där det finns ingen snö alls.

Själv roar man sig med att tvätta, vika tvätt, förbanna snön och städar. Har även skickat in räkningarna idag så nu har man det gjort. Skönt. Slippa tänka mer på det den här månaden.
Signe gillar dock inte när jag använder dammsugaren, men måste man så måste man. Har även pysslat om våran grönsak här i vardagsrummet, gett den lite kärlek, duschat den lite så man får bort allt damm från bladen. Är i alla fall helt fascinerad över att den fortfarande lever. Den och aloe vera växterna vi fick av M. Cred till oss!

Nej, nu ska jag vara huslig och fortsätta städa. Men först ska jag komponera ihop ett fint sms och göra klart för min hane att jag saknar honom.

Have fun!

Inga kommentarer: