tisdag 18 november 2008

Love, love, LOVE!

Nu känns det som det är dags för en liten uppdatering.
Vi har gått mer än halva tiden, och har 131 dagar kvar. Magen börjar göra sig synlig även under kläder - vilket får mig att känna mig som en strandad val. Haha, nej men skämt och sido, kände mig som det ända fram tills vi var på återbesök hos BM och det visade sig att jag bara gått upp 1 kg på typ 2 månader, och fortsätter det i den takten så ska jag inte klaga - livrädd för att gå upp allt, jag gått ner, igen och få ett helvete sen för att bli av med det. Men men. Det är ju upp till mig hur jag lever och så. Så det kommer nog gå bra.

Imorse blev jag "väckt" av lillskruttan som buttade till utav bara den rakt i ena sidan. Sprattlade till lite igår kväll med så nu kanske man kan få börja känna av henne lite mera.

Imorgon har vi vart tillsammans i 10 månader, och vi har precis 130 dagar kvar till BF, om hon behagar komma i tid vill säga..

I övrigt så har vi äntligen börjat renovera lite i köket, vilket vi har pratat om att börja göra väldigt länge. Än så länge har vi;

  • Satt igen dörren mellan köket och sovrummet
  • Spacklat och slipat väggarna
  • Målat taket
  • Börjat måla foder runt skåp och fönster
  • Målat elementen

och så återstår följande;

  • Måla väggar
  • Lämna in luckor på lackering (men det blir efter jul)
  • Måla foder en gång till
  • Måla lister
  • Hämta ett annat köksbord och kökssoffa
  • och lite annat lull-lull, som det så fint heter..

Det kommer bli så j*vla bra när det är klart. Men får ta det i etapper, blir så dyrt annars. Hehe. Hur som helst, kommer slänga upp före och efter bilder sen när allt är klart i alla fall.

Nej, nu ska jag återgå till att göra ingenting och vila min stackars rygg.

Älskar min hane och våran lillskrutta i magen mest över allt!

Inga kommentarer: