måndag 24 november 2008

Snö!

Det är totalt snökaos ute. Jag har dragit ner persiennerna i vardagsrummet igen, hade dom uppe ett tag förut, men nu är jag trött på att se skiten så...
Och nu sitter jag här och väntar på att tvätten ska bli klar så jag får något att göra igen.. Har målat lite i köket, men det har inte riktigt gått som jag har velat att det skulle gå idag, har inte kunnat måla mer än typ 15 min åt gången då det har snurrat till utav bara helvete. Men men, det är småfix kvar och det kan man ta sen fast det är grejer uppe så det löser sig nog.

Vaknade vid 02.30 idag av att älsklingen pratade med sin far i telefon om huruvida dom skulle ut eller inte, men han åkte vid typ 03 nånting för att åka och ploga. Och han har fortfarande inte kommit hem. Under natten hade det kommit typ en halvmeter snö, lite skillnad mot de där 2 dm dom hade sagt skulle komma. Och nu under dagen har det kommit ännu mer så det är galet mycket snö ute. Och det suger! För nu kommer det bli som alla andra år att snön kommer tidigt och sen blir det ingenting vid jul och vad får vi då? Jo, en grå och fruktansvärt trist julafton! Men men, det blir nog bra ändå, det blir våran första (och enda) jul tillsammans. Så det blir nog mys ändå.

Saknar min hane!!!
Han kommer väl hem runt 23 trodde han. Får hoppas att det blir så, vill inte gå och lägga mig själv. Även om jag gör det så kommer jag förmodligen inte kunna somna, det är galet svårt att göra det utan honom. Behöver ha hans andetag i nacken. Han är mitt allt.

Nej, nu ska jag räta ut ryggen för skruttan sprattlar mot byxlinningen och gillar nog inte alls att jag sitter såhär framåtlutad såhär länge. Älskar vårat lilla underverk!

Inga kommentarer: