måndag 1 mars 2010

"Favorit" i repris

För några dagar sen var det nästan så man kunde säga att våren låg i luften.
Solen värmde och den här (förbannade) snön som ligger på marken kändes inte så hemsk. Just för tillfället.
Men solen har gått i moln och himlen har öppnat sig och det snöar. Ingen är gladare än jag... Märk ironin för fan!
Natten kommer förmodligen spenderas ensam. Pga vädret. Jaaa, vad jag älskar vintern! Verkligen!
Eller inte.
Saknar min älskling!
Ge oss vår och sommar.

Idag har jag även påbörjat pulverdiet. Yey! Vad kul.
Nä men faktiskt, känner mig galet motiverad, så det här kommer gå alla tiders känns det som, kommer inte att köra en helt ren kur, utan ska bara byta ut alla måltider utom middagen.
Så det bör ju inte vara helt omöjligt.
Dessutom så gör jag som så att jag skippar vågen - ska se till klädernas passform bara. Känns mer motiverande på det sättet. Vet på ett ungefär vad siffrorna visar - har stått relativt still sen efter förlossningen och allt det där.
Men känner så att det är lätt att man stirrar sig blind på siffrorna - roligare att se när kläderna ramlar av istället...

Nu sitter man alltså här. Älsklingen är ute och plogar och skulle ringa när han kom till sina föräldrar.
Tilda har precis somnat och jag sitter och slötittar på Kid Svensk på ettan i väntan på att American Idol ska börja på fyran.
Nä, nu får det räcka för den här gången....

4 kommentarer:

Sandra sa...

*hejar på och stöttar* Vad kör du för kur? Det kommer nog gå jättebra!! Vi kan stötta varandra! :) Kram kram

Mats sa...

Jag önskar dig lycka till med dieten,
Men du känner inte för att följa med mig till gymet, för det är den bästa tränigen.
Dessutom tycker jag det är dags att vi ses över en kopp kaffe.
så länge det är du som har kokat den dvs..hehe

Sandra sa...

*ler* Själv har jag svårt för de pulvrena som finns på marknaden... Allévos potatis&purjolökssoppa är den enda som har funkat för mig tidigare. :P Men Cambridge tycker jag faktiskt är helt okej. :D Har du märkt nån skillnad i ditt mående än då?? Kram

Anna Lundin sa...

You go Mia! :D

Lust att ses över en fika någon dag??