torsdag 4 mars 2010

Snö Snö Snö

När ska det ta slut?
Seriöst?
Det slår ju inte fel, så fort solen kikar fram och man råkar få lite lite vårkänslor och bli allmänt pigg... vad händer dagen efter?
Jo det börjar snöa!!
Och med det sagt så antar jag att ni har listat ut att min andra halva inte är hemma, så inatt blir det till att sova själv. Igen.
Ge oss vår och sommar så vi får ha honom hemma!!

Tilda har precis somnat. Ville inte alls somna ikväll.
Fick ta till vällingen. Och det är inte ofta det ges nu för tiden. Damen klarar sig på vanlig mat, det är vissa kvällar det faller sig som så att hon bara inte vill. Men vällingen är ett säkert kort.
Nu sitter jag och plöjer Eldkvarn varvat med Björn Afzelius på spotify.
Det gillas. Bjussar på en spellista: Progg

Igår hamnade vi i södertälje hos Matte och Sara, var iväg och kollade på deras bil som någon så snällt hade snott och smällt med. (Hänvisar till sara's blogg för bilder). Vissa tycks ha väldiga problem med att se skillnad på mitt och ditt.
I alla fall så var vi hem till Carro för att låna en vagn då vi bestämde att vi skulle åka till Ikea i kungens kurva. Mer värdelöst ikea får man ju leta efter, vem faan kommer på idéen att göra det runt?! Man hittar ju ingenstans. Haha.
Vi kom i alla fall därifrån med en ny malm-byrå till sovrummet - en mellanbrun, låg med 6 lådor. Kommer bli apsnyggt när vi har tapetserat om vilket kommer ske nu i mars om allt går som det vill.

Jag skulle egentligen ha gjort färdig en tatuering igår med, men fick snällt ställa in det i och med att älsklingen skulle jobba.
Så sköt fram den tills idag, men fick ju ställa in idag med pga vädret. Så nu ska vi avvakta tills nästa vecka, och förhoppningsvis kommer vädret att vara med oss.

Hur som helst så saknar jag min älskling ikväll. Börjar bli en vana. En dålig vana, det är galet tomt här hemma när han inte är här. (Jävla snö!!)
Så nu återstår det bara att vänta på att han ska ringa och säga godnatt och sen blir det sängen.
Bjussar på en bild på Mathilda från ikea iförd tårt-mössan vi hittade.

5 kommentarer:

Mats sa...

hehe så söt, titta på mig jag kan ta av mig mössan själv

Anna Lundin sa...

hihihi näää vilken söt mössa :D

EmmaVättö sa...

Tack ^^
Ja det är silikon:p. Dom är köpta på rusta för 29kr tror jag:). Kram<3

Sandra sa...

Ledsen att jag inte har svarat på din kommentar än, är lite seg som du nog vet. ;) Ja, jag fyllde ju år 4 mars. :P Men det var inget viktigt att komma ihåg, jag blev ju bara 23. :P Jag tycker att det funkar ganska bra med Cambridge men tyvärr har jag varit lite dålig och fuskat en del då det var massa kalas och sånt. Men jag ska försöka att ta mig i kragen och verkligen undvika all skit, för ju mer man fuskar desto mer lurar man bara sig själv. Jag har tänkt att köra tills jag känner mig nöjd, förhoppningsvis borde jag kunna komma under tresiffrigt innan jag är klar. Men vi får se hur det går. Måste som sagt bättre mig rejält! Hur går det för dig???

sara sa...

Nu är det nog dags att uppdatera bloggen en aning va :D