måndag 29 mars 2010

Varning för långt inlägg

I onsdags så vart vårat sovrum färdigt - Ä N T L I G E N!
Och jag ska inte behöva säga det - men det är skitsnyggt!!! Finns inte en bild i världen som kan göra tapeterna rättvisa utan dom måste ses irl.
Nu fattas det bara lite tavlor och skit på väggarna.

På fredagen så
packade jag och Mathilda oss iväg till Rimbo för att leka med fina flickor.
Vi styrde kosan hem till finaste Trissan och möttes i dörren av en helt överlycklig Vilda.
Hårfärgning, plockning av ögonbryn och prata prutt stod på schemat. Anna slöt sig till sällskapet hon med, och under tiden färgen satt i mitt hår så försökte sig de övriga sig på att lära mig spela en lång och en kort (kortspel), det gick bra och jag kom in i det efter ett tag - men be mig inte förklara vad det går ut på för det kommer jag inte ihåg. Illa. Minne som en guldfisk ett varv i skålen så är det borta.

På lördagen så fyllde min andra halva 26 år, ett steg närmare 30.
En tripp till åland stod på schemat med påskbord och alkohol i sällskap av Trissan, Anna, Tobbe, Mats, Nenne och Peter.
Mathilda fick husera hemma hos min faster.
Hur som helst så vart det en trevlig färd över till åland - även om dimman låg tät och dom tyckte att det var väldigt kul att tuta var 10e minut typ - samt be alla passagerare kolla upp vart alla flytvästar och liknande fanns. Det kändes ju tryggt.
Nackdelen med att åka när vi gjorde var att det var ju lönehelg = galet mycket folk!
30 minuter i kö för att beställa i baren känns ju lite sådär.

Dagen bjöd på mycket skratt i alla fall ända tills det var dags att åka hem och det visade sig att våran buss var fylld till bredden och vi snällt fick vänta på en annan buss och håll i er nu... wait for it... och kors i taket - den var lika full den! Så det resulterade i att vi fick sitta i knä på varandra och i stort sett alla som skulle till Norrtälje fick stå i mitt gången.
När vi kom hem så slöt sig Lynn till sällskapet, då vi styrde någon form av mittenfest hemma hos oss.
Och sen när det var dags för oss att gå ut rann lusten av mig - pga pengar (eller ja bristen på). Så jag stannade hemma och somnade strax efter 12.

Men i övrigt så vill jag och tillhörande halva tacka för en trevlig dag/kväll - och det tåls att göras om!

Imorgon fyller världens finaste stora, lilla tjej 1 år!!
Tiden har gått alldeles för fort!

Inga kommentarer: