lördag 11 juni 2011

Denna värme

Nej, jag tänker inte klaga. Eller jag vill egentligen inte klaga, men denna värme, orkar fan inte vara ute ens.
Precis varit ner i förrådet och hämtat upp min golvfläkt och nu sitter vi här i soffan, jag och skrutt, och fläkten går för fullt.
Det är enda sättet att överleva i denna bastu till lägenhet.
Ni som varit här under sommartid vet precis vad jag pratar om.
Ingen balkong och solen ligger på den sidan där alla fönster sitter precis hela dagen, så ni kan ju gissa hur skönt det är här inne.

(sen att skrutten är typ livrädd för fläkten är en annan femma, hon vågar inte gå förbi den när den är igång....)

Nä, nu tänker jag typ flytta in i frysen känns det som...
Undra vad vi ska styra för middag idag då, för det känns ju såååå motiverande att ställa sig framför en varm spis.
Har ni några förslag så kan ni ju kommentera...

3 kommentarer:

Zandra sa...

Du får göra en sallad eller varma mackor för att undvika den varma spisen ;)

Sara sa...

Hej Mia!
Fick du mitt sms om tatto här om dagen? :)
Förslag på mat är att göra en typ pasta sallad med kalla köttbullar :)

Sandra (leonenija) sa...

Middagstips.. gurka sallad ärtor conjakskorv (den svarta) orange västergöta kloster osten och gräddfil och dill...

skär allt förrutom ärtor ;) och blanda i grädfil och dill låt stå i kylen i ca 10 min sen äta.. så jäklarns god sallad...