tisdag 21 juni 2011

Här var det dött

Varken haft tid, ork eller lust att uppdatera, en ofrivillig bloggpaus kanske man kan kalla det.
Det har varit fullt hus i lite drygt en veckas tid, haft långväga besök från Lysekil här.
Mina kusiner Cecilia och Cassandra har varit här, jättemysigt har det varit, och skrutten har haft jättekul när dom var här.
Ingen bildbomb blev det heller, orkar inte ladda upp här också men har laddat upp en hel massa i min bilddagbok så är du nyfiken så kan du ju alltid fråga om lösenord.
Har nu, efter mycket om och men, börjat studera också. Gick en vecka över kursstart pga att böckerna tog tid på sig att anlända och dom som jag behövde fanns inte på biblioteket, men nu så. 5 av 6 böcker är på engelska men annars är det bra... Haha.

Det har ju blivit en helt annan grej att fotografera nu när jag har lagt mig till med en riktig kamera - bästa köpet på länge och jag ångrar ingenting.
Och snart är det dessutom midsommar, ska väl fira det ihop med Per får hoppas att vädret är med oss bara - vilket jag har ganska svårt att tro i och med att det är den svenska sommaren vi pratar om. Återstår att se.

Under förra veckan vart det ett besök till vårdcentralen med skrutt då hon vart myggbiten och fick någon form av reaktion på det. Ett av betten fick en rodnad runt sig som var lite drygt 8 cm i diameter på det största stället - oro var bara förnamnet. Fick i alla fall Tavegyl utskrivet och om det inte hjälpte så skulle vi komma ner igen, så dom skulle sätta in penicillin eller liknande, men det röda gick som tur var ner.

Tänker bespara er från att skriva en hel uppsats om varje dag som har passerat sen sist jag skrev så jag slutar här. Vi lever och mår bra i alla fall.
Ett barn fyller ett tomrum i hjärtat du inte ens visste var tomt!

Inga kommentarer: