fredag 10 juni 2011

She's back!

Varit någon form av bloggtorka här det senaste märker jag. Haha.
Kommer komma upp ett par bildbomber här i dagarna dels från Sms's tjejkväll i lördags och dessutom från våran spontantripp upp till furuvik i måndags, ska bara orka tömma kameran på bilderna först.

Just idag står det städning på schemat, skrutten sitter inne på sitt rum och huserar, man kan tro att hon har fest för hon poppar astrid lindgren-låtar och sjunger med. Just för stunden sjunger hon med i "Lilla katt". Sötungen!

I övrigt så har jag börjat med kursen "Religion, fundamentalism och våld" som jag ska roa mig med i sommar. Eller ja, börjat och börjat. Har inte fått mina kursböcker än som jag har beställt, 914:- gick det kalaset loss på - tjena hejsan liksom! - och då fattas ändå en bok som inte fanns inne för beställning för stunden.
Totalt 6 obligatoriska böcker är det och fem av dom är på engelska, ska med andra ord sätta mina engelska kunskaper på prov - blir spännande det här!

Imorgon får jag och skrutten långväga besök - hela vägen från Lysekil.
Mina kusiner Cassandra och Cecilia kommer hit och ska stanna till den 20e. Just för stunden är dom i Sthlm, har varit där sen i onsdags om jag har förstått det hela rätt. Hälsar på bror sin och igår var dom på Bryan Adams på grönan.
Jag vet en liten tjej som kommer bli glad när dom kommer....

Nä, nu ska jag återgå till städningen, men nu vet ni att vi lever. Och som sagt, bildbomber kommer inom en snar framtid.

Inga kommentarer: