torsdag 30 juni 2011

Semester bokad

Nu vart det visst ett långt uppehåll igen.
Midsommar har kommit och gått och nu går det visst mot mörkare tider igen.

Semestern är i alla fall bokad och klar för våran del nu.
Den 15e augusti så styr vi färden ner till Vimmerby i småland för ett besök i Astrid Lindgrens Värld, 2 dagars entré och 1 övernattning.
Efter att vi varit i parken den 16e så åker vi vidare ner mot Öland. Jag har aldrig varit där så det blir en premiär för min del. Där ska vi sova 2 nätter i stuga vid Ölands djurpark, en av dagarna vi är där ska vi spendera i djurparken och en dag är det tänkt att vi ska "utforska" Öland.
Kommer bli skönt att komma iväg ett tag och se något annat. Farligt dyrt blev det inte heller, sen är det klart att man får räkna med lite andra utgifter, så är det ju jämt. Men ändå, kommer landa på en helt överkomlig summa ändå.

I övrigt så händer det inte så mycket spännande i våra liv just för stunden som är värda att skriva om. Jag sitter mest med näsan i mina böcker och försöker få rätsida på det jag pluggar. Haha. Men det är rätt intressant och tur är väl det, men har väl kanske inte världens bästa läshuvud så jag kan väl inte påstå att så mycket fastnar, hade varit lättare om man fått lite uppgifter som skulle lösas under tiden man läser, just nu är det bara massa nötande av text, men det blir nog bra.

Det var väl allt för den här gången, återkommer väl någon dag.

Inga kommentarer: