tisdag 19 maj 2009

16 månader


Idag har vi vart tillsammans i 16 månader. Och om man tänker efter så är det rätt mycket "in your face" för alla som trodde att det här var dödfött när vi blev tillsammans igen. Han är min och jag älskar honom galet mycket!
I alla fall, började dagen med att plocka upp Mathilda vid 06.10 (börjar bli riktigt bortskämd med att hon sover hela nätterna), matade henne och sen gick jag ut i köket och hämtade ett litet paket till älsklingen - en mugg med text, på utsidan står det "Jag älskar dig" och på insidan "i evighet"...

Nu har älsk åkt till jobbet, Mathilda har somnat om och det är bara jag vaken.. Signe ligger nånstans och sover hon också... Så här sitter man och strävar med bloggen och slötittar på The Tyra Banks show i brist på annat.
Dessutom så är det pissigt väder idag med. Yey vad kul.

Jo, igår så införskaffade jag 1,5kg gips. Intresseklubben antecknar eller vad? Haha, nej men jag beslutade mig för att göra ett försök att göra en avgjutning av Mathildas hand och fot. Det gick väl sådär. Gjorde trolldeg och pressade ut det i en burk. Tryckte ner hennes fot och hans i detta - fick göras om typ 5 gånger då hon nöp (vad fan säger man? nypte? nöp?) ihop tårna. Men tillslut gick det.
Blir förmodligen bättre om hon får bli lite äldre. Men ändå. Vad kan man kräva av en knappt två månaders? Visste ju att det skulle bli så... Men det är ialla fall något.

Nej, nu ska jag äta frukost i lugn och ro.

2 kommentarer:

Carro sa...

Grattis på 16 månaders dagen! :P Kram

Anna Lundin sa...

Ville bara säga att jag är glad att det är du och per faktiskt. Ni passar så otroligt bra tillsammans. Hoppas det kommer hålla länge för er. Det är ni verkligen värda. Kram !