tisdag 26 maj 2009

Allt och inget

I onsdags så fick vi långväga besök, hela vägen från Lysekil. Min kära moster och hennes karl kom hit och lämpade av mina kusiner; Cassandra och Cecilia.
Moster och hennes karl skulle vidare upp till Falun så dom stannade inte så länge, men Cassie och Cici skulle stanna till söndag.

I torsdags var älsklingen ledig och vi tog det allmänt lugnt. Tjejerna tog med sig Mathilda ut på en liten promenad så jag och älsklingen beslutade oss för att börja fylla i hans tatuering på armen, är ju mest bara linjer just för tillfället, men nu är allt svart gjort, så nästa omgång blir det färg.
Sen tappade vi upp vatten så Cassie fick bada Mathilda, när hon skulle ta upp henne så började hon skrika och bråka, så cassie fick stoppa ner henne i baljan igen, och då vart det lugnt. Haha. Hon gillar att bada våran lilla tjej.. Kort därefter så somnade både Cassie och Mathilda på soffan.

På fredag så satte jag nålen i Cassie, det vart en blomma på höftbenet. Hon tyckte det gjorde ont men hon härdade ut. Annars var det lugnt, tjejerna var nere på "stan" och sprang i affärer och jag och Mathilda huserade här hemma. Skönt det med.

I lördags var det Grönan som stod på schemat, vi trotsade halvtaskigt väder och åkte in. Och tur var väl det då vädret växlade om och blev hyfsat framåt eftermiddagen.
Tjejerna träffade sin pappa och sin halvbror på grönan, så jag och älsklingen strosade mest runt själva, eller ja Mathilda var ju med men ändå, det var i alla fall mysigt. Sen lejde med Cassie så hon tog Mathilda en stund så jag och älsklingen kunde åka kärlekstunneln. Aww.
Och när vi kom åter till norrtälje så satte jag nålen i Cici, det vart en fjäril och lite snirkel på hennes höftben, trodde aldrig hon skulle slutföra den, för hon tyckte det gjorde djävulskt ont och spände sig som en fiolsträng.

I söndags så kom min moster och hennes karl igen för att hämta tjejerna. Satte även nålen i dom innan dom åkte. Ett radband på min mosters fot och en spindel på hennes gubbe.
Sedan var det dags för dom att åka, så det vart kramkalas.

Igår styrde jag, älsklingen och Mathilda färden mot Södertälje. Åkte ner och hälsade på Matte och Sara, dom har fått det riktigt mysigt i sin lägenhet. Plus att det var riktigt, riktigt kul att träffa dom. Känns som evigheter sen.

Det var väl det hela tror jag. Och nu saknar jag dom så det är löjligt, en sak är säker att hädanefter ska jag hålla upp kontakten med Cassie och Cici, underbara tjejer det där. Och dom kommer tillbaka senare i sommar. Ska bli j*vligt kul.

5 kommentarer:

Sandra (LéonEnija) sa...

hallå när tänkte du börja tatuera igen... är väldigt sugen på att få in dotras namn nu på armen... kanske kan ta de en helg då gubbarna är hemma och kan ta barnen... kram och ha de bra just de vi måste ju höras snart men våran fika och promenad...

Patricia sa...

Vad mysigt med besök av släkten :) Jag har turen att ha min släkt relativt nära, Lysekil är ju en evighet bort! Vad sägs om att ses nått nästa vecka? När jag ser bilder och läser om alla snygga tatueringar du gör så blir jag avis ;) Me want's one too! Jag har två svalor jag velar mellan, antingen den på svart/grå på bloggen eller en oldschool i färg.. tänka sätta den på insidan av underarmen, vad tror du om det? Guuud vad jag gaggar, men jag är så ny på detta ;) Kram!

sandra(leonenija) sa...

oki har du hunnit komma på någon snygg blomma med lite tribalkvistar då? jag vill ju ha den på benet... jag vill ju ha samma textstil i enija som jag har i léon kan du fixa de eller?? jag ringer dig i veckan... med mig är de bra annars ikväll ska jag och björn på 30 års fest ska bli väldigt kul... hälsa tillbax... kram kram

Patricia sa...

Jag kan alla dagar utom idag.. det är nog lika bra att Vilda stannar hemma med pappsen och han har ju inte jour längre.. men då slänger jag ut några förslag här, onsdag kväll, torsdag kväll? :)

Patricia sa...

Det blir tipptopp! Ja, jag skulle vilja ha något liknande som svalan jag lade upp i bloggen tidigare http://smokingcankill.blogg.se/2009/may/torsdag-1.html#comment, med en banner under där det står Vilda i lite skrivstilstext. Och så lite stjärnor i olika storlekar runt omkring motivet :) I svart/grått. Tänkte sätta den utsidan av vaden (eller vad man nu säger?) :P Låter allt detta helknasigt eller vad tror du? :)