torsdag 7 maj 2009

Och tänk att något så enkelt som du bredvid mig kan göra mig så lugn

Sedär, så har man orkat få ett uppehåll i bloggen igen. Till och med så att man har fått det påpekat för sig att "nu var det längesen du bloggade". Då är det illa. Inte för att det har hänt så mycket i våra liv men ändå. Har ingenting att uppdatera om. Men vi lever och har hälsan i alla fall..
Idag är en sån dag då jag saknar min andra halva lite mer än vanligt och jag vill bara att han ska komma hem från jobbet.

Mathilda har spenderat förmiddagen naken på skötbädden på golvet idag. Det uppskattades att vädra lite grann. Hon är så söt våran älskling. Hon har förövrigt varit allmänt glad hela dagen idag, legat och fyrat av det ena leendet efter det andra.
Har även börjat få lite rutin på henne nu känns det som, hon somnar mellan 22.30-23.30 (den biten varierar en del fortfarande) och sover sen till 6 tiden. Så nu börjar man bli bortskämd.
Annars är allt som vanligt, chefen bestämmer hur dagarna ser ut, och igår var det mest att mata som stod på schemat. Hehe.
Nu ska jag hänga tvätt i alla fall. Evighetsprojekt det där med tvättandet.
Älskar min lilla familj mer än allt.

2 kommentarer:

Patricia / Livet med Vilda sa...

Gud så söt hon är! :D Men hallå, vilket lyx förresten, sover hon redan hela natten?! Jag som är överlycklig att Vilda bara vaknar en gång per natt och Mathilda vaknar inte alls. Fusk ;) Ja, angående tatueringar och så.. jag tänkte faktiskt fråga dig om du skulle ha lust att ta min "tatueringsoskuld", bara Vildas namn på insidan av min arm? När du känner att du vill börja tatuera igen förstås :D

Anonym sa...

vilken söt ängel ni har! så söt så söt.! Hoppas allt e bra med er!
Mååååånga varma kramar från mig.! /Anniina