måndag 27 juli 2009

Flum

Lagom flummig såhär i kvällningen..
Jag går och hämtar vatten ur kylskåpet, tar x antal klunkar och, som bekant, så ilar det till i bakhuvudet... Jag tar med mig glaset in i vardagsrummet och räcker över det till älsklingen;

Jag; ta många klunkar direkt...
älsklingen: (tar en klunk)... nej...
Jag; (sätter handen vid bakhuvudet) Nää det ilar rätt mycket här då...
Älsklingen; i rumpan?

Varpå jag bryter ut i skratt och försöker få fram något i stil med;
"Jag vet ju inte hur det är med dig, men min rumpa sitter i alla fall inte i bakhuvudet..."

Och det gick till slut. Jag fick fram det jag ville... efter lagom mycket skratt och litet tårar i ögonvrån som följd på detta...

Och nej, jag väntar mig inte att DU ska sitta och tokgarva där bakom din skärm just i det här tillfället, men det var roligt, riktigt roligt, men som med allt annat roligt så måste man nästan vara med vid själva tillfället för att förstå det roliga i det hela.... Så det så!

Inga kommentarer: