söndag 26 juli 2009

Målning

Inget nytt har väl egentligen hänt, men kan väl ge er en liten uppdatering ändå.
Vi är fortfarande bosatta ute i spillan. Vi roar oss under dagarna med att måla om älsklingens farmors hus. Tar tid, men det är lite kul sådär. Man har ju något att göra i alla fall.
Jag ska även roa mig med att måla om den (delvis) nyrenoverade farstukvisten, så det finns att göra.

I lördags var det loppis som stod på schemat. Idrottsföreningen här i spillan anordnar det en gång om året. Så i fredags var det storbakande för min del; 6 limpor morotsbröd, 1 tigerkaka och 1 apelsinkaka. Och däremellan vart det till att tatuera in en stjärna på Joel, hamnade på baksidan av vaden.
Men i alla fall, åter till lördagen, Tilda kände inte alls för att vakna utan jag klädde på henne medans hon fortfarande sov, la henne i vagnen och begav mig bort mot området, där vaknade hon till en liten stund, men somnade snabbt om igen. Haha. Tröttmössa..
Stod och störde älsklingen en stund också medans han var parkeringsvakt. Det vart även några varv runt borden, massa skrot fanns det även iår. Dock vart det inget handla av iår.

Senare kom Trissan med familj förbi en sväng, var alltför längesen man träffade den pinglan. Men nu ska vi i alla fall på middag hos dom på torsdag alt. fredag i veckan som kommer. Kan ju inte bli annat än bra..
Annars finns det väl inte så mycket annat att skriva just för tillfället..
Nu ska jag återgå till min babe här i soffan och fortsätta titta på Cinderella Man på 4an.

2 kommentarer:

Patricia sa...

Kul att se er häromdagen :) Mysigt att bara sitta och snacka lite skit en stund. :) Vi får höras närmare om middagsbjudningen, för oss spelar det ingen roll vilken dag det blir, vi kan på båda. Så väl en som passar er :) KRAM!

Anna Lundin sa...

Vad härligt med middag :D