onsdag 9 september 2009

Då var det kanske dags?

Dags för en uppdatering kanske? Eller vad säger ni?
Ska göra ett tappert försök till att komma ihåg det mesta i alla fall..

Har i alla fall utökat mina tatueringar nu. Liljorna har tagit plats på vänster fot/ben nu. Dock bara linjer, kanske är vek, vad vet jag? Vet bara så mycket att allt känns bra mycket värre när man ska göra på sig själv, man kan ju inte direkt sätta sig och fokusera på annat.

Så har ju min ericsson telefon bestämt sig för att muppa totalt, så den kommer inte åt något nät. Har full mottagning men kan varken ringa/bli uppringd, skicka sms/få sms. Frustrerande? Svar JA! Hade ju en nokia telefon liggandes, men den var ju såklart låst på telia. Tröttsamt?
Svar JA! Köp en ny telefon var svaret jag fick på expert. Jo jag tackar!
Så det var ju bara till att sätta i comviq kortet i en annan nokia jag hade liggandes, men tror ni den funkade då? Haha, det gick att skicka/ta emot sms, men varken ringa eller svara, för dom knapparna funkade minsann inte. Jävla skitgrejer, rent utsagt. Teknikens under.

I fredags var vi middagsvärdar och svärföräldrarna var gäster. Vart rätt lyckat, tror inte man kan säga något annat i alla fall.
På menyn stod det ugnsbakad lax (med schalottenlök och cashewnötter uppepå), potatis och kall sås + sallad. Laxen var väl inte helt jätterolig men ändå. Det var ett nytt recept, och provar man inte så vet man ju inte. Eller hur?
Och till efterrätt bjöds det på ananaspaj och vaniljglass. Vart 1 eller 2 cider till det med för min del. Efter att svärföräldrarna åkt så slog vi oss ihop med Matte. Åkte runt lite och sen vart det till att åka till danderyd och hämta sara, som hade vart inne i sthlm och festat.

Söndagen tillbringade vi på täby centrum. Vart till att inhandla lite i klädväg till stundande bröllop. (Nej, det är inte vi som ska gifta oss). Vart ett svart linne/klänning/tunika, eller vad man ska kalla det, från gina tricot, samt nya underkläder. Så vart riktigt sparsamt. Stannade även till i Arninge på vägen hem och fikade. Var en galet mysig dag i alla fall!!
Var även meningen att jag skulle låsa upp min nokia telefon jag har liggandes så jag kunde stoppa i mitt comviq kort i den, men som säljaren sa; "ibland har man sån otur att det inte finns några tillgängliga koder för att låsa upp en modell, och sån otur hade ju du nu." så det vart inget med det, utan hon skulle maila koden sen när hon kom över en sån.

Och eftersom jag fortfarande inte fått någon kod för att låsa upp min nokia, så vart det till att bege sig ut och kolla fältet lite, och snubblade över ett fyndbord uppe på elgiganten, och kom därifrån med en blå sony ericsson w595, för 1497:-, hade kostat 2500:- typ. Det tackar vi för. Så nu är man kontaktbar igen. Det är ju alltid trevligt även om min telefon inte är den som går varmast här hemma. Hehe.

Nä, nu känns det som att det här inlägget börjar bli lite långt och att om jag skulle få för mig att skriva ännu längre så orkar inte folk läsa...

1 kommentar:

madde sa...

heej.. Skoj att läsa din blogg. :) kram madde