söndag 30 augusti 2009

5 månader

Känns helt overkligt fortfarande att för 5 månader sen så kom våran Mathilda till oss.
Tiden går alldeles för fort och skulle gärna trycka på paus en stund för att få tiden att gå lite långsammare.
Men nog är det kul alltid, nu är det ju en sån period då en massa sker händer. Hon utvecklas varje dag.
Och man kan liksom inte se sig mätt på henne.
Du är det finaste vi har.
Mammas och pappas hjärta.

I övrigt så har dagen varit relativt lugn. Älsklingen och Tilda åkte ut till spillan en sväng över dagen för att tvätta bil och så. Dels för att jag skulle få lite avlastning då Tilda inte alls har varit på humör under natten. Först vakna hon runt 1 snåret och var hungrig, och så var det dags runt 3-4 igen kanske då hon hade hamnat knasigt i sängen och tog sig ingenstans, och det ledde till att man väcktes av ett illvrål! Så det var ju bara till att gå upp och trösta, så somnade hon om och vaknade efter några timmar igen.

Så idag har har varit huslig och bakat viktväktar bröd, jo man tackar. Tomat- och örtbröd. Såg halvskumt ut efter gräddning, men var rätt gott ändå.
Så har jag skissat tatuering till mig själv, och det kommer förmodligen hamna på vänster fot/en bit upp på benet. Kan väl kanske säga att det är 2 liljor, och det kommer bli färg. Massa färg. Så nu på kvällskvisten så har jag tryckt dit mallen för att känna lite på det om dom kommer göra sig där. Och det känns bra. Jävligt bra (på ren svenska!), men jag vet att det förmodligen kommer kännas allt annat än just bra då det blir dags att pränta in den. Haha, vet ju hur det känns redan. Men vill man vara fin får man lida pin.

Även imorgon blir det housewife deluxe, för imorgon ska det fortsätta tvättas. Man tvättar och tvättar men inte fan minskar det i tvättkorgen för det. Sen har man ju en liten spyfluga till dotter (det kan iofs inte hon hjälpa!) så det blir ju till att byta ett par tröjor om dagen (både för min och hennes del!) om det är en dålig dag. Sen ska jag väl förmodligen ge mig på att baka grahamsbullar, brödförrådet i frysen behöver fyllas på.

I övrigt blir det väl rätt lugnt kan tänkas. Beror helt på vilket humör lillsessan är på.
Det var väl det hela för den här gången.

Min lilla familj är den bästa. Älskar er mer än allt!

5 kommentarer:

Anna Lundin sa...

Det låter som det kommer bli en riktigt fin tattuering men ja det är klart att man måste lida pin för att bli fin hihi :D

Patricia sa...

Men gaaaaaay.. jag skrev en cplång kommentar igår men kom den fram eller? NÄE! Skriver igen då.. :P

"Grattis Tilda 5 månader! :) Våra tjejer bara växer och växer.. jisses vad fort det har gått :)

Vad nyfiken jag blir på dina tatueringar! Låter som att det kommer att bli galet bra.. kan det bli annat liksom? ;)

Per har haffat sig en riktigt huslig kvinna minsann, bakar och har sig :D

Vad sa Tomas om piercingen ja, typ det vanliga.. att jag är sötare utan :P så länge jag mår bra och trivs med den så är han nöjd :D

Massa kramar"

så. :P

sara sa...

Haha okeej bra gjort där mia :P

callo sa...

Heeej! Va stor hon har blivit din lilla tjej!
Läser du också spider, hon är grym :)
Jag ska blogga, snart, när jag har tid och lust. Det går i vågor det där :)
kram kram

Patricia sa...

Tråkigt att du inte kan komma. Ja fan, timing är inte vår grej.. :(

Ha en mysig middag med svärisarna. Kram!