måndag 19 oktober 2009

Den druckne matrosens sång

Så kanske man skulle ägna en minut eller två till att uppdatera här? Känns som att påtryckningarna (om att jag uppdaterar för sällan) ligger och smyger runt hörnet.
Först och främst tänkte jag att jag skulle dela med mig av en ny spotify lista, något att lyssna på i höstmörkret;
--> stargazer84 <--

På tal om höst. Man kan väl inte neka till det längre antar jag? Det börjar bli mörkt galet tidigt på eftermiddagen, och är fan mörkt när man vaknar med. Känns som man är uppe mitt i natten och snurrar. Haha. Och regn, regn och åter regn! Fast det är klart, hellre det än SNÖ! Nej tack, snön kan hålla sig borta ett tag till så är vi nöjda.

I torsdags tog älsklingen en roadtrip till täby centrum för att lämna in vårat internet (vet inte vad den där dosan heter som man har till mobilt bredband) på service. Det kopplar ner hela tiden och går allmänt segt. I alla fall så kom han hem med ett internet som han fick låna, och det har fungerat felfritt.
I alla fall så kom världens bästa Trissan och världens sötaste Vilda hit och lekte med mig och Tilda. Bara var och hade allmänt mysigt. Går dock alltför långt mellan gångerna.
Vilda lyckades även med projekt: jaga signe! haha. Signe är mer van vid att man kan gå undan så fort det känns som att ett barn kommer för nära och vill klämma och känna lite. Men döm om hennes förvåning när Vilda följde efter. Haha.
Hur som, det här får vi göra om väldigt snart!

Igår föll det sig så att vi blev bjudna på middag hos svärföräldrarna, sånt är alltid trevligt. Inte bara för att man slipper laga mat utan överhuvudtaget. I alla fall, därute så rotade jag fram ledmotivet till trasdockorna (och för er som inte vet det så är det ett gammalt barnprogram) i mobilen, och tilda gick lös och diggade. Ska försöka hinna spela in henne och lägga upp ett klipp på det här så ni får se..

Det var väl det hela. Och på tal om trasdockorna så måste jag lägga upp en video...

1 kommentar:

ruina sa...

Dongel heter det väl den där saken till Internet. Låter sådär lagom perverst, hehe!

Jag har Trasdockslåten på en skiva i bilen och Robin HATAR den ^^