måndag 8 februari 2010

Äntligen!

Efter ganska mycket trixande och fixande så föll det sig så att jag fick söka mig till ett blogspot-forum (fixa blogspot) för att se om någon där kunde hjälpa mig att flytta upp skiten igen. Och nog fick jag hjälp.
Det var ju inte mer än så att det var en bild i ett av mina inlägg som var boven i dramat.
Hade kunnat spara många timmar av frustration om jag hade kopplat det direkt.
Hur som, nu är bloggen under uppbyggnad, långt ifrån klar - men för all del tryck F5, om ni inte ser förändringarna redan vill säga.

I lördags så vart vi barnlediga några timmar. Tildas farmor mer eller mindre jagade (nä, men skämt å sido) iväg oss på bio för att få vara barnvakt en stund.
Så vi styrde kosan mot Täby centrum för att se Snabba Cash. Den var riktigt bra även om den var lite långdragen emellanåt. Men helt klart sevärd.
Hur som helst så fick vi lite kvalités tid, med världens finaste, bara vi två. Tåls att göras om!

Igår var en bra dag. Vackert väder och helg dessutom, så det vart en promenad runt hamnen-kvisthamra och hem igen. Hela familjen. Kan inte bli bättre.
Tilda tyckte dessutom att det var en bra idé att somna vid 19 tiden och sen sova oavbrutet hela natten, första gången på ett tag när hon somnar vid den tiden. Hon brukar annars vakna vid 23 och är hungrig.
Så vi passade på att titta på Ice Age3 - det våras för dinosaurierna igår. Man kan inte annat än älska de filmerna. Men den slog fortfarande inte 2an.
Idag verkar det som att vi kör ett liknande race. Hon somnade strax efter 18 redan, och sover fortfarande, men klockan är ju bara 21.15 än så länge, så mycket hinner ju fortfarande hända.

Idag är det social verksamhet. Älsklingen ligger och spelar på telefonen och jag pillar med bloggen. Kanske skulle kramas lite?
Jo vi kör på det.

2 kommentarer:

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Visst blir man glad när det är något lätt! ;-) Det är bara att fråga på om du undrar något mer.

Jättesöt blogg du har förresten, jag gillar den!

Anneli

Saara ♥Min Graviditet och Vardag♥ sa...

Hehe, ja det är fina dikter :D
ja, vi får ses snart :D

Så duktig du ör med din blogg :D
Den blev jätte fin :)
Puss