torsdag 19 augusti 2010

Skitkul - verkligen!


Dagens aktiviteter består av att försöka underhålla en övertrött och allmänt mammig dotter samtidigt som man försöker förstå sig på det här med Matte B. Ångrar jag att jag valde det? En aning, men det skadar inte att ha det, så nog ska jag ta mig igenom det. Älsklingens kusin (som har läst matte upp till E-kurs) kommer hit ikväll och ska assistera mig så jag kommer in i det, för just nu fattar jag I N G E N T I N G, men jag tänker inte ge upp.
Ta en titt på ovanstående bild och berätta för mig om du begriper någonting av det som står där. För det gör inte jag.
Samtidigt som jag bråkar med det där så sitter jag och letar information om Antiken som jag ska skriva uppsats om i Svenska B, samt väntar på ett mail från min lärare i den kursen enbart för att se om jag förstått alla delar av uppgiften rätt.

Saknar min karl gör jag dessutom med. Och Mathilda saknar sin pappa för hon knatar runt i hallen och ropar "pappa!" med jämna mellanrum.

1 kommentar:

Göthson sa...

De här med Matte är ingenting för mig, de där ser ut som.. ja vbad heter de, en karta, ja just de, de e en skatt karta=) Eller?