lördag 30 juli 2011

Skärpning!

Ja, så vart det en svacka i bloggandet igen då.
Inte för att jag gjort så hejdlöst mycket som har varit värt att rapportera så vi kan väl säga som så att jag gjorde er en tjänst då jag lät bli att låta bloggen totalt svämma över av ointressanta och onödiga inlägg.

Men för att sammanfatta;
Jag har varit och härjat på Ikea med Per, hejdlöst kul att vara smakråd och tycka saker är fint när det inte är man själv som ska betala. Missförstå mig rätt - självklart shoppade jag med. Det går ju inte att gå på ikea utan att komma hem med någonting.
Jag har dessutom hjälpt honom att montera ihop möblerna med - ett stycke soffa och ett stycke säng.
Och på tal om sängen.... aldrig i hela helvete att jag monterar en likadan som han har igen. EVER!
Fy tusan vad mycket skruvar - aldrig varit med om det förut att det har följt med så mycket skruvar till en säng. Och sen att det dessutom var varmt gjorde ju inte saken bättre.

Idag kunde dagen helt klart börjat bättre.
Det stod nämligen loppis på schemat, skulle ta 08.50 bussen ut till spillan, så ställde klockan på typ 07.30 för att hinna diska innan vi åkte.
Vaknar med ett ryck och rotar fram telefonen, 08.30 (!!!!) ja god morgon liksom.
Upp med ett ryck, sliter tag i skrutten som roar sig på egen hand, ner med henne i vagnen (fortfarande iförd pyjamas, fick bli påklädning på bussen - hon dampade såklart ur och satt bara och skrek), sönderstressade mamman rotar kläder till sig själv, ner för trappor och upp till gustavslund, framme - med 10 minuter till godo - sug på den ni!

(sen att svetten rann och att man såg ut som sju svåra år är en annan historia)

Väl framme så gjorde jag i alla fall några fynd. Som om det är så svårt - är väl en liten sucker för loppisar, jag har inga som helst problem med att spendera pengar där och då är det kanske bra att jag håller mig ifrån dom flesta loppisarna som äger rum på sommaren, annars skulle jag väl vara ruinerad.
I alla fall - skrutt hittade en väska som ser ut som en hund som hon bestämt ville ha (efter att ha provkramat och klämt på allt som låg på bordet) hela 2 kronor kostade den. 4 böcker till henne för 20 kronor - helt överkomligt. Ett set med 4 bakskålar till mig själv för 20 kronor. Och så det bästa....Jag har sen ett tag tillbaka luskat runt efter en gammal tekanna (lite roligare att ställa fram en sån på bordet istället för vattenkokaren) men antingen är dom jag hittat varit defekta eller bara allmänt fula, men idag, idag stod den där på ett av borden - en söt brun tekanna i helt perfekt skick och dessutom var det med en tesil i den. Jag är officiellt kär i denna lilla skapelse. Vad jag fick betala för den? 20 kronor!

Och så vart det visst en uppsats igen.
Nu ska jag i alla fall ge mig ut i köket och styra tacopaj.

Inga kommentarer: