onsdag 7 september 2011

Åh du underbara höst....

Det underbara barnet vaknar klockan kuckeliku (läs: ca 05.30) och är helt rabiat och vill inte somna om, jaga rätt på fjärrkontrollen och dra igång barbapapa på den externa = köpa sig lite tid.
Skrutt kommer och tjatar om frukost femtioelva gånger vid 7snåret så det var bara och masa sig upp, tittar ut - regn till förbannelse!
JA, jag erkänner att jag frågade skrutt om hon ville vara hemma idag för att slippa gå ut i regnet, kom senare på mig själv att jag skulle omformulerat och sagt att dagis var stängt.

Frukost = rabiat unge, mjölk i hela köket, vill helt plötsligt inte ha frukost, av med pyjamas och blöja = skrutt vägrar ta på sig ny blöja samt kläder utan står och tjurar i ett hörn, efter en mindre brottningsmatch och ett par "hot" om att hon får stanna hemma från dagis om hon inte klär på sig (vilket i sin tur resulterade i ett avgrundsvrål som förklarar att hon visst vill till dagis och leka med W. och att mamman får en knuff).
Påklädning - check!
Barn i vagn - check!
Mammans huvud på plats - tveksamt!

Färd mot dagis startar...
Det regnar på tok för mycket för att gå UTAN paraply samtidigt som det blåser på tok för mycket för att gå MED paraply - hej dilemma!
Dränkt katt - check!
Skorna tar in vatten - check!

Jag är inte bitter. Inte alls!
(mammans huvud är förövrigt fortfarande inte på plats)

Inga kommentarer: