fredag 23 september 2011

Huvudet börjar halka efter

And she's back!
Dags att uppdatera igen kanske?
Känns som om jag skulle behöva ett par extra timmar per dygn.
Skrutt är hos mig den här veckan och det är dags för "skift-byte" på söndag igen.
Vad gör vi då?

Vaknar, lämnar på dagis, promenad för mamman, hem och pillar på diverse saker (det sviiiiider i pysseltarmen om man säger så), promenad för mamman, hämtar på dagis, hem och busar, middag, bada, natta, egentid = pysseltid. Måndag-onsdag ser ut så.
I torsdags var Moffa Håkan förbi, aka min pappa dvs skruttens morfar, förbi. Lunch och fikaträff, fick även klartecken för att sätta upp en fondtapet i köket (dvs stilla mina pysselcravings lite) och nu sitter jag här och ugglar och zappar mellan kanalerna.
En madrass har även pumpats upp inne på skrutts rum då Hotell Esplanaden tar emot gäster framåt småtimmarna, nämligen Sara och hennes Linuz.
Även soffan är bäddad för Per, då han är med dom ute på krogen och inte tar sig hem, och för att slippa punga ut massa onödiga hundralappar på taxi så får han husera på min och skrutts soffa.

Kanske skulle rabbla upp mina pysselprojekt som ägt rum de senaste veckorna:
* en trappall i ek har målats vit och tapetserats.
* taket över köksbordet har jag börjat spackla igen 2 hål i då kökslampan ska flyttas.
* satt upp samt målat en spegel vit och placerat den på skruttens rum - även printat dit texten "Alltid vid din sida" högst upp på ramen och den är fortfarande inte helt klar.
* Textat "Även en liten stjärna lyser i mörkret" på skruttens säng.
* Målat en hylla vit och tapetserat med lila tapet. Den har placerats på en vägg i skruttens rum och där på har hon sina MLP (= My little Pony) som förövrigt är från 80- och 90-talet.
* Börjat måla om skruttens bord och kökssoffa.

Och utöver det där så har jag tatuerat sjukt mycket, nu märker man att sommaren är över.
Idag har jag dessutom roat mig med att färga håret, I'm back in black!
Sjukt skön känsla, nu känner jag mig som mig själv igen.

Uppsats deluxe, men nu ska jag sluta.
Later!

Inga kommentarer: