måndag 23 november 2009

Feberfritt

Idag är Tilda feberfri. Ska dock tempa några gånger till idag för att hålla lite koll.
Helgen har varit allt annat än rolig - började ju redan i fredags då hon kändes lite varm. I lördags var det inget snack om saken. Tempen sjönk och det kändes som att det skulle vara lugnt. Men när jag la henne för att sova så tog det inte lång stund innan jag fick plocka upp henne och bädda rent - tänker inte gå in på några detaljer. Då var tempen upp i 38 igen.

Så framåt 01 somnade hon i alla fall, la henne i våran säng (hon har sovit hos oss i stort sett
hela helgen). Framåt 03.30 vaknar jag av att älsklingen kommer hem, och river halva frysen (låter det som) i sin jakt på bröd. Strax efter mig vaknar Tilda och är kokhet, tempar och det stannar på 40 graders feber. Lilla hjärtat! Så det blev alvedon och hon somnar om. Sedan vaknar hon vid 05.30, somnar om, vaknar vid 06.30, somnar om, vaknar vid 07.30 somnar om och sover fram till cirkus 9 då jag ger upp och går upp och ger henne gröt. Så det var en intensiv natt.

Älsklingen väckte jag strax efter 12, och han mer eller mindre flyger upp ur sängen och säger att han ska på bandy. Och jag skulle tatuera. I vanliga fall kunde han ha tagit med sig tilda, men det kändes inte som att jag ville dra ut henne när natten hade vart som den hade vart. Så jag sköt fram tattoo-tiden 1 timme och tänkte att hon skulle kunna vara samarbetsvillig i typ en timme under tiden jag tatuerade, och då skulle ju älsklingen hinna komma hem. Men man ska ju inte tro för mycket, hann väl knappt börja innan hon drog igång och ville inte alls sitta själv. Så det var ju bara till att ringa hem älsklingen så han fick ta henne.

Men som sagt idag är tempen nere på 37. Och det känns bra.
Nu ska jag ta tag i disken så vi blir av med det.
Och för er som inte använder spotify, här kommer den låten jag länkade till för några inlägg sedan - Andreas Grega - Älskling

6 kommentarer:

Denise sa...

Hej kusinen!! vad stor tjejen har blivit. Hur är allt med er?! och när ska du fixa skype? jag väntar!! Nästa termin har jag praktik i norrtälje så då får vi banne mig ses mycket!! ny blogg igen, hah. PUSS

Denise sa...

Allt är fint med mig och kärleken knatar som sagt på utan problem :) Oj, det har jag faktiskt missat, hoppas aborten gick bra och inte var alltför jobbig. Vad jag ser fram emot att träffa er och lill? stor? tösen igen :) Jag går ut på prakik den 18 eller 20 januari (minns ej vilken av dessa datum) men då kommer jag ju vara hemma i 15 veckor så då finns det tid!! :) pussa Tilda från mig och hälsa Per. PUSS PUSS

Denise sa...

KLART jag saknar er också! Och egentligen ingår ju ni i min familj på ett sätt med :) Ser faktiskt framemot att träffa er alliop bauta-mycket när jag kommer hem! PUSS

jennifer sa...

Tack Mia <3
men det känns tungt jag förstår inte hur man kan sitta och säga öga mot öga hur mkt man vill ha nån och hur mkt man betyder , för att sen nästa dag bara ändra på det och inte vilja nått! :(

Jennifer sa...

aah kanske det :)

Jo annars är det väl bra!
Själv?? :)

Sara sa...

Aha så smart du är då :D Hihi
Jag har inga pengar på mobilen, därför kunde jag inte svara på ditt sms :(