fredag 27 november 2009

"God morgon, God morgon

... hör fåglar sjunga glatt. God morgon, God morgon I kööööööör..."

Jajemen, idag är vi uppe med tuppen minsann.. Gick upp cirkus 10 min efter älsklingen gått till jobbet, dvs strax efter sju. Så vi har hunnit med morgonbestyren, gå upp till coop för att handla välling och lite annat, och kommit hem igen. Så nu sover Tilda i vagnen i hallen, och jag ska alldeles snart börja städa. Kanske inte världens roligaste sysselsättning, men ack så behövligt.

Igår stod det bvc på schemat. Allmän kontroll. Och nu väger skruttis 8860g och är 70cm lång. Inte så liten längre med andra ord. Och sedan efter det så gav jag vika - så nu är hon vaccinerad mot bacon-febern också. Blandade känslor vad gäller det. Känns inte helt hundra att dom har sprutat in något i henne som det inte har forskats så mycket i, men hellre att jag blir sjuk än hon. För JAG tänker fortfarande INTE göra det.
Hur tänker ni runt det här med vaccination, både av er själva och era små?

Senare idag så styr vi kosan mot Södertälje för att våldsgästa Sara och Matte, dock är vi inbjudna men ja... haha.
Och idag håller vi dessutom alla tummar som går för, en nära vän, Sandra att hennes skrutt vill titta ut på avsatt datum, det är nämligen beräknat idag. Har dock inte hört något från henne, och jag hoppas verkligen att hon hör av sig när det är dags. Hör du det nu!

Nä, här blir inga barn gjorda, men nu har jag uppdaterat i alla fall.

3 kommentarer:

Sara sa...

Ja idag kommer ni :D Jippi :D

sara sa...

Haha jaa, det kommer dom ju göra :P haha :P

Emma sa...

Japp jag kommer ta vaccinet :p , fast jag får det via jobbet som dom flesta :).