tisdag 17 november 2009

Man kan ju klaga på mindre

I lördags så föll det sig som så att vi vart barnlediga, så vi styrde kosan mot täby centrum för att kolla runt lite. Skulle ha gått på bio, men struntade i det till slut.
Hade dåligt med pengar dock, men det är väl då man ska åka egentligen,
för då bränner man inte en massa onödiga slantar på saker man egentligen inte behöver.. Hehe.
Sprang i alla fall runt för att kolla på nya underkläder - och bara där har vi ju ett frustrerande moment!
Spenderade en del tid inne på change (Halva priset där året ut om man är medlem) - men hittade inget som passade. Skräll. Begav oss ner till triumph - hittade inget som passade. Och vid det här laget så var jag måttligt förbannad över behagen, så fort jag får råd så ska dom minskas. Så det så. I alla fall, styrde kosan mot kappahl med tänket "man kan ju ha tur".
Det är väl här det komiska börjar....
- Här springer man som en tok och letar i s p e c i a l b u t i k e r (som säljer
special storlekar) och inte hittar ett skit. Dessutom får man punga ut med typ 500:- för EN bh.
Och hittar ingenting.
- Så går man till kappahl som I N T E säljer specialstorlekar, och vad händer? JO, man hittar 2 (TVÅ!!!) stycken, och kommer inte ens upp i 500:-.
Jo jag tackar jag!

Även om man nu hade tur den här gången, så lägger sig inte frustrationen så lätt. Det har ju blivit lite så att man inte är speciellt road av att gå och handla kläder, för inget sitter som det ska för att dom är i vägen!
Så jag står fast vid beslutet, när pengar finns så minskas dom.
PUNKT!
Känns som det här är ett inlägg med bara klagomål. Haha. Och det slutar inte där.


Nä, för Tilda har ju bestämt sig för att hon inte alls ska somna i tid om kvällarna. Man har tur om hon somnar innan 23, och faktiskt sover hela natten. Men vad ska man göra? Helt säker p
å att det är tänderna det beror på, tro fan att man inte kan somna när det ska upp en massa grejs genom tandköttet (man vet ju själv hur det kändes när visdomständerna skulle igenom).
Men hon är lika underbar för det. The apple of my eye.

På en liten blå planet
Är du vår lycka, vår oändlighet.

Men för att lägga in lite glädjeämnen i det här inlägget så säger vi som så, att till älsklingens stora förtjusning, så är det min tv-kväll ikväll. Ugly Betty, Desperate Housewives OCH hells kitchen. Jo jag tackar jag.

Bjuder på två bilder tagna alldeles nyss. Spana in frissen på Tilda.. Hehe.
och ignorera frissen på tillhörande mamma.

8 kommentarer:

Patricia sa...

Vilken tur du hade med bh:arna! Jävligt billigt ju.. :) Det där med förminskningen, kan du inte gå via vårdcentralen? En gammal kompis gjorde det och fick allt på vårdgaranti. :)

Awh, sötnötTilda! <3 Vill snuffa Tildafrisyr snart! :)

Anna Lundin sa...

Du hade verkligen tur. Billigt :D
Jag har riktigt svårt att hitta bh:n också. Vet att det finns specialbutiker, men jag vet inte riktigt vad jag har för storlek riktigt heller. Just nu så har man 80D men dem sitter inte riktigt bra heller. Så svårt.

Söta bilder på familjen :D

Patricia sa...

Hej bejb! Jag svarade på ditt sms men min telefon är tydligen mongo och ville inte skicka (det låg utkorgen såg jag nyss!) jävla cpskitgrejer! inte har man råd att skaffa en ny heller :P

hursom, jag tycker det skulle vara jättemysigt med girls only! bara inte Anna blir ledsen på mig för att hon "fixade in" mig på Mars partaj men det tror jag inte.. :)

dricka black tower och snacka skit :D :D

Anna Lundin sa...

Okej. jam det kostar inget att prova ut storlek eller hur?? var finns dessa butiker?

sara sa...

yes i den där adressen eller vad det heter som du bäddar in så ska du ändra två saker. du ska ändra båda height till 25 :D
jag är så dålig på att förklara :P

Anna Lundin sa...

sv: Okej. Tänkte åka in till täby centrum idag. :D Ska kolla på den butiken då. Tack Mia.
Lust att ses någon dag kanske? Kramar

ElinHelena sa...

Åhååå vad mysiga bilder!
Hon bara växer och växer och jag har inte träffat henne äns en gång .. :p haha
Hoppas att allt är bra med er annars! :)
kraam

Jessica sa...

Förminska brösten kan man göra gratis via landstinget..Om man verkligen har problem med dem. Jag har ansökt om bukplastik via landstinget som troligtvis går igenom. Kram på dig Mia och hälsa Per