torsdag 5 november 2009

Jag hatar't

Det snöar... behöver jag säga mer än; DET SNÖAR!!
Och HUR motiverande känns det på en skala mellan 1-10? Skulle nog säga att det känns som -10!
Men det är väl kanske bara att acceptera, vad vet jag? Menar det är ju ändå november (och hur sjukt känns det inte att säga det då?) och det är väl kanske meningen att det ska snöa nu, men tycker allt att det kunde ha väntat ett tag till. Men men, så länge det inte lägger sig så är det väl lugnt.

Hur som helst. Tilda ligger inne i våran säng och snuttar kudde och har gjort det sen typ 40 min tillbaka, och här sitter jag och försöker knåpa ihop en veckomatsedel så vi kan handla ikväll eller imorgon, återstår att se.
Igår var svärföräldrarna här en sväng, vårat handfat hade ju spruckit så vi var i behov av att byta. Såvida vi inte ville fortsätta att ha skurhinken under handfatet för att undvika en insjö i hela badrummet, mysigt med en egen sjö ju kanske du tänker nu, men undviker nog det i den mån jag slipper.
Så det är väl tur att man har en svärfar som samlar på en massa saker och att han är händig. För han hade ju ett jättefint handfat liggandes (ser nästintill nytt ut) och nu sitter det på plats i vårat badrum. Tack och bock för det.

Idag får vi förmodligen tillbaka bilen med, Yey!
En kompis till pappa har hållt på med den, bytt lite delar och så, och igår så lät det på honom som att älsklingen skulle kunna åka till hallsta för att hämta den.

Nä, nu ska jag återgå till att rota i huvudet för att komma på lite fler maträtter, behöver 2 dagar till.

3 kommentarer:

ruina sa...

Vad i helvete.. snö? Sån skit har vi inte här än som tur är.

Magen ja.. Det var något av det första jag reagerade på när jag låg och väntade på att skakningarna skulle sluta - att jag kunde ligga på rygg utan att känna mig kvävd. Sen är jag ju lite stel nu, men det verkar gå fort framåt :)

virkfreak sa...

Snön är ju så jävla vidrig :( Usch! Jag vill inte ha snö.. eller jo, på julafton, annandagen och nyårsafton. Övriga dagar kan vi hoppa över och gå direkt på vårvärme.. :D

Alltid trevligt med händiga svärföräldrar som kan hjälpa till :) Skönt att det löste sig! Jag skulle vilja ha en egen sjö, men helst inte i badrummet.. ;)

Hur ser er helg ut? Ska vi ses någon dag? :D

jenny - 17 och mamma i februari sa...

sv; hej, tack så mycket! :)
hehe okej, gulligt:) det är svårt det där med namn, men det löser sig alltid i slutändan:) föresten, kul att du kommenterade! brukar kika in i din blogg då och då, känner per eller ja, snarare kände ska jag vell säga, genom sofie:) festade ihop för några år sen, så roligt att det går bra för er:) jätte fin dotter har ni ochså:)