söndag 2 maj 2010

Sjukstuga

Dags för en uppdatering igen kanske.
I fredags var det valborg och det var sagt att vi skulle åka ut till svärföräldrarna och äta och ha det trevligt. Men då orkade ju älsklingen gå och bli sjuk, så han blev hemma från jobbet. Vid 10 snåret fick vi finbesök av Trissan och Vilda, skulle tatuera Trissan samt hennes pappa (bilder finns i hennes blogg). Mathilda fick en försenad present av dom med piken "eftersom vi inte har fått komma på något kalas så gör vi såhär", Haha, det har som inte blivit av med "kompis-kalas" än. Sega? Kan man kanske säga.
hon fick en hel del virkade kakor och glassar - kommer bli kul sen när hon börjar använda sin spis
Småtjejerna lekte och hade kul i alla fall, under tiden jag tatuerade Trissan så började älsklingen skratta ute i hallen, då skjutsade Vilda runt på Mathilda i hennes gå-vagn.

I alla fall framåt eftermiddagen så packade jag ihop mig själv och Mathilda och så drog vi oss iväg mot bussen för att åka ut till spillan ändå.
Åt gott och tiden gick riktigt fort från det jag kom vid 17.15 fram tills klockan var 21.40 och det var dags att åka hem. Mathilda fick försenad 1års present av sin farbror och hans tjej - ett jättefint puzzel i trä samt en klänning med stjärnor från villervalla.
Åter till resan hem - jag fick ju snällt åka hela vägen runt rådmansö. Så en bussresa som i normala fall tar ca 30 min tog i den här fallet 1 timme och 15 min - lagom kul sådär. Men det gick rätt fort ändå. Och älsklingen kom och mötte mig vid flygfyren så jag inte skulle behöva gå hem själv. Naaw!

Igår så var det 1 maj och den väldiga vårmarknaden hade nått norrtälje. Inte så mycket att hänga i granen men det var rätt fint väder så vi tog en sväng ner för att kolla läget. Vart även glasspremiär (som kan ses i inlägget nedanför), en mysdag som heter duga - hela familjen dessutom, var ju ett tag sen vi hade en helg för oss själva så det var behövligt.

Idag var det tänkt att vi skulle ha åkt till ikea, men älsklingen fick ju sota för gårdagen och är inte alls kry idag så det vart inget med ikea. Trist, men vad gör man?
Kommer fler gånger.
Nu ligger lillfisan och sover - i sin säng!! För första gången på evigheter. Hon har ju vaknat så fort man ens tänker tanken på att lägga i henne i spjälsängen - så när valen är: 1) Vi lägger henne i sin säng och får bråka med henne hela natten och därför får inte vi heller sova eller 2) Hon sover hos oss och sover hela natten och alla vaknar utvilade. Då är valet ganska enkelt, eller hur? Har i alla fall skruvat loss ena långsidan på spjälsängen så att hon har möjlighet att krypa över till oss - får se om det funkar bättre.
Håller alla tummar som går.

1 kommentar:

Sara sa...

et var ju ganska smart att ta bort ena sidan på sängen. Kanske hon lär sig och vill sova i sin egna säng då. Utan massa pinnar runt om henne. :D