måndag 22 juni 2009

60 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? - då är jag 30 år.. huva!
2. Vem var den sista du träffade? - älsklingen innan han gick till jobbet, och Mathilda, men hon är ju hemma med mig hela dagarna så.
3. Hur lång är du? - osäker, men nånstans mellan 175-178 kanske?
4. Vilken var den senaste film du sett? - Vi såg Beck - mannen med ikonerna igår....
5. Vem ringde du senast? - älsklingen.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? - "Vad bra. Älskar dig. Puss" till älsklingen.
7. Vad är dagens planer? - jadu, håller på och tvättar som jag har gjort hela dagen, sen blir det väl till att börja med maten, och sen släpa med älsklingen ut på en promenad i det fina vädret....
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Det beror på vem det är jag vill komma i kontakt med.. haha.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Dom har inte vart tillsammans sen jag var liten.
10. När såg du senast din mamma? - den 11-14 juni när vi var där då min bror skulle ta studenten.
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna
12. När vaknade du idag? - strax innan 10 när Mathilda vaknade och var hungrig.
13. Har du någon gång hittat en katt? - Nej.
14. Vilken är din favoritplats? - Vartsom helst bara mina nära är med.
15. Vilken plats föredrar du minst? - Vet inte riktigt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - hm, då är jag typ 35 bast. Så förhoppningsvis så jobbar jag med det jag vill, lever fortfarande lyckligt tillsammans med min älskling och har ett eller två syskon till Mathilda.
17. Vad skrämde dig som barn? - mörker
18. Vem fick dig att skratta senast? - Älsklingen och Mathilda
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - troligen, för jag har inga.
20. Har du stationär eller bärbar dator? - vi har bärbar båda två, men använder bara älsklingens.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - beror på vart vi sover. Haha, men mest i bara trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? - vi har 5 st.
23. Hur många landskap har du bott i? - 2, uppland och dalsland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja, det har jag.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - allt funkar lika bra..
26. Är du social? -beror på hur bekväm jag känner mig i situationen.
27. Vilken är din favoritglass? - Mjukglass på sommaren, sen säger jag bara Ben&Jerry's..:)
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? - Spara en del till Mathilda och sen skulle jag hitta på något kul med älsklingen..
29. Tycker du om kinamat? - oh ja!
30. Tycker du om kaffe? Nej fy fan. Det tackar jag nej till, utan att tveka.
31. Vad dricker du till frukost? - Dom gånger jag äter frukost så blir det mjölk, varm choklad (inte oboy utan riktig) eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? - Helst på höger sida.
33. Kan du spela poker? -Öh nej.
34. Tycker du om att mysa? - Vem gör inte?
35. Är du en beroendemänniska? - Beror väl på vad man menar med beroendemänniska.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - En gammal klasskompis från gymnasiet fyller samma dag som mig.
37. Vill du ha barn? Har redan en underbar dotter, men kan allt tänka mig 1 eller 2 till....
38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska, lite tyska, lite spanska och så lite teckenspråk (men det kanske inte räknas?)
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Aldrig.
40. Föredrar du havet eller en pool?
- Är det mycket sjögräs och tång så är jag inte så pigg på att bada i havet, men annars är det mys. Men pool går alltid hem.
41. Vad spenderar du helst pengar på? - Förr var det mycket filmer, nu är det mest kläder eller saker till Mathilda.
42. Äger du dyra smycken? - Inte konstnadsmässigt, men ser man till det sentimentala värdet så äger jag dyra smycken.
43. Har du någon gång testat narkotika? - Nej, skulle aldrig falla mig in.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - Ett tuggummi.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
- Älsklingen, Mathilda, mina vänner...
46. Välj ett ärr på din kropp? - Ett ärr jag fick när jag var mindre när jag skrapade i sängkanten... fruktansvärt fult på höger smalben...
47. Vad har du för ringsignal? - När älsklingen ringer: "Kramsången" och när alla andra ringer "Age Pee - When the rain begins to fall"
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Massor, som Mathilda har nu.
49. Flirtar du mycket? - Varför skulle jag när jag har världens finaste pojkvän???
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild.
51. Kan du byta olja på bilen? - Nej. Haha.
52. Har du fått fortkörningsböter? - Hur skulle det ha gått till när jag inte har något körkort? Fortkörningsböter på vagnen eller? :p
53. Vilken var den senaste bok du läste? - Hmm, kommer inte ihåg, men nu väntar jag på att biblioteket ska få in "Om jag kunde drömma" så jag kan få läsa den.
54. Läser du dagstidningen? Nej, vi har ingen tidning, så enda gångerna jag läser den så blir det när vi är ute hos älsklingens föräldrar.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? - Nope.
56. Dansar du i bilen? Jo visst.. eller inte...
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - Förmodligen rix fm... lyssnar inte så ofta på radio....
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - hm, det var väl inköpslistan när vi skulle handla i förra veckan.
59. När var du i kyrkan senast? -Det var lång tid sen. Haha, kommer inte ihåg.
60. Vilka personer utmanar du?
- ALLA som läser min blogg... så Nu vill jag ha en kommentar från ALLA besökare så jag kan gå in och läsa era bloggar... ge er till känna!!

1 kommentar:

Laura sa...

Ok, jag gör frågorna på min blogg...låst blogg så maila om du vill ha lösen.
lilladsmamma@hotmail.com

Ha det bra!