onsdag 10 juni 2009

Driftig

Idag är en sån däringa driftig dag.. igen. Var inte längesen jag hade en sån känner jag. Men men.
Skruttis sitter i bilstolen och snuttar på tummen samt tar i för kung och fosterland - och alla vet vi ju vad som är på gång när det brakar i byxan med jämna mellanrum.
I alla fall, hittills har jag diskat i två omgångar, stekt pannkakor som vi ska ha imorgon (mer om det längre ner), förberett dagens middag, torkat ur badrummet nästan helt klart, börjat torka i köket...
Har fått lite gjort men är inte färdig än. Man får ju snällt städa när man ska åka bort - finns inget värre än att komma hem och det ser ut som ett bombnedslag.

Imorgon eftermiddag/kväll så styr vi kosan mot dalsland igen. Lillebror (som inte är så liten längre) tar studenten på fredag. Så vi blir där till söndag. Ska bli skönt att komma bort en stund, men samtidigt så känns det lite vemodigt (jag menar, hallå, det är dals långed vi pratar om). Mamma får dessutom träffa Mathilda igen, hon har ju bara sett henne en gång sen hon föddes, ja hon har ju sett kort, men det är ju inte samma sak...

Älsklingen ska dessutom knalla ner till poraths senare och hämta broders studentpresent, en plunta som vi har graverat in "Student 2009" på.. och så ska han ta en sväng förbi bolaget och inhandla Captain Morgan's spiced gold -Man kan ju inte ge bort en tom plunta.. Kommer bild senare.

Nej, nu ska jag ringa farmor och höra hur vi gör med signe, om vi ska komma och lämna eller om dom kommer och hämtar henne, och vilken dag det blir.

Later!

1 kommentar:

ruina sa...

Hoppas att inte din broder läser din blogg för då vet han ju vad han får i present ;)