onsdag 17 juni 2009

Solen skiner! Yey!


Underbart väder idag. Så nu var det sagt.. Inga klagomål här inte.

Igår styrde vi kosan mot Hallsta, hålan som gud glömde, för att åka till tulka och hämta Signe som har bott hos min farmor och farfar över helgen. Vart bjudna på mat med, och det tackar man ju inte nej till. Har blivit riktigt bortskämd nu, inte behövt laga mat på typ en vecka. Tummen upp för det.
Sedan drog vi oss ner till Herräng (världens ände) och hälsade på farsgubben, Mathildas morfar. Han hade ju inte sett henne på ett tag nu så.
Men Mathilda var på allt annat än solskenshumör och skrek mest. Fick mat, var nöjd i kanske 20 min och sen drog det igång igen. Men men, man kan inte vara glad jämt.

Idag har jag vart och hämtat glasögonen. Gick jävligt fort.
Bild kommer senare.
Ovant dock, är ju van vid min gamla som jag haft typ 10 år. Haha, dags att byta då kanske?
Anyways, på fredag är det midsommarafton och vi försöker dra ihop lite folk, men det är ju lite svårt att få ur folk något konkret svar.. Det löser sig säkerligen i slutändan. Kommer väl troligen bli pissväder, men det blir ju vad man gör det till. Right?
Vi ska i alla fall ha barnvakt så det blir väl till att dricka lite. Får se hur det slutar när man varit nykter ganska precis ett år.

Nu ska jag ta hand om den lilla stora resväskan som ligger och belamrar hela halva hallen.

1 kommentar:

Patricia sa...

Nu får jag dåligt samvete för att jag inte hört av mig :/ Vi blir här i Rimbo på midsommarafton. Men jag tänkte, ska ni vara i Spillan hela helgen? Annars kanske ni vill komma över till oss på middag på lördag? :)