tisdag 29 juni 2010

"Blå, blå vindar och vatten

.. blå, blå känslor och hav"
(eller hur den nu går..)

Vad tror vi, dags att uppdatera?
Eller uppdatera och uppdatera vet jag inte, nu har det gått några dagar så lär väl bli en uppsats som vanligt.
Inte för att vi har gjort så mycket, men känner mig själv och brukar kunna sväva ut i mina formuleringar..
Vi har i alla fall flyttat ut på landet för ett tag.

Midsommar har passerat med all sin prakt - och all sin brist på blommor, men inte gråter vi för det.
Vi valde att fira med gott sällskap och god mat.
Dom vi valde att dränka våra sorger tillsammans med vart Zandra och hennes Christoffer, Emma med hennes Per och Mattson.
Majoriteten grillade med jag och älsklingen valde att avancera lite och beställde italiensk buffé från flygfyren - fina grejer det.
Vi hade även styrt jordgubbstårta till efterrätt, och Zandra hade gjort en cheesecake som det kalasades på med.
Lagom till efterrätten så ramlade även Sara + familj förbi - kan nästan garantera att Matte känner på sig när det vankas efterrätt...

Frampå kvällen drog vi oss ner till Haget (liten dansbana som ligger ungefär 20 min promenad härifrån) för att fortsätta festligheterna, det brukar vara hålligång där, men icke! Det var väl ett 20tal personer där när vi kom, värdelös musik (man hörde inte heller så mycket av vad som sjöngs) - men det hindrade inte älsklingen och per, dom var inte sena med att svänga sina lurviga på dansgolvet, både bugg och tryckare (finns förevigade på både film och foto, men det läggs upp en annan dag - påminn mig!).
Det slutade spelas framåt tolvslaget nån gång och det var dags att gå hem...
.... vid det här laget så var Mia (läs; jag!) kanske något överförfriskad och det gick hellre än bra att gå, men Emma och älsklingen var fina stöttepelare när alla andra försvann i mörkret.
Tar som sagt ungefär 20 min att gå hem - det tog 1½ timme lite drygt för oss att ta oss hem. Illa.

Dagen efter så mådde man väl lite som man förtjänade. Dock hade vi trevligt kvällen före så ska väl inte klaga - det var ju självförvållat.
Huvudvärk och trötthet var ett faktum, hade dessutom blivit mer eller mindre uppäten av mygg - skojar inte om jag säger att jag hade runt 100talet myggbett på benen, så dom senaste dagarna har bestått av att klia, klia, klia, intala mig själv att inte klia och klia lite till.

Tack alla berörda parter för en trevlig kväll!!
Det tåls att göras om!

(har dessutom sökt in till att läsa upp betyg på distans i höst, så det så!
Och så har vi köpt gungställning + ruschkana till lilltjejen)

Nu ska jag krypa ihop i soffan med världens finaste och titta på Thelma och Louise på tv4+.
Kommer väl en uppdatering snart igen.
(och vad var det jag sa? Det vart en uppsats!)

2 kommentarer:

Sara sa...

Ja, det vet jag Men skrev bara som hastigast ;)
Puss på skinkan haha

Sara (Göthe) sa...

JA äntligen lite upptadering, fy på dig må ja säga. *hostar för mig själv* fan nu e de flera månader sedan ja gjorde de, fy skäms!

Skönt att du fick stöttepelare hem, dem måste vara rädd om dig!!