lördag 5 juni 2010

Ensamtid?

Älsklingen har begett sig till M. för att inleda morgonen med frukost samt alkoholhaltiga drycker. Gäller att börja i tid. Det är ju för allan del custom bike show här idag.
Så nu sitter jag här, klockan är typ halv tio och lägenheten är nästintill tom - om man bortser från Signe.
Mathilda är nämligen tillfällig hallstabo och har rymt hemifrån. Nej då, men hennes mormor kom och hämtade henne igår för att åka på studentfirande i uppsala, sen frågade jag om hon ville ha Mathilda över natten med så jag och älsklingen fick lite egentid - eftersom det har varit som det har varit. Och vad som fick mig att tro att jag behövde fråga vet jag inte - skulle ha räckt om jag tog för givet att hon vill ha Mathilda över natten.
Så mamma och Mathilda kommer in hit i eftermiddag någon gång - då blir det myskväll.

Så igår hade vi det allmänt mysigt, bara jag och älsklingen, det var välbehövligt om man säger så. Rätade ut en hel del frågetecken - och pratade faktiskt, det kändes riktigt bra.
Tog till och med en kvällspromenad vid typ 22, kändes lite skumt - precis som man hade glömt något hemma.

Vad ska jag göra idag då? Ja inte mer än nödvändigt i alla fall.
Det återstår vad som händer och fötter.

3 kommentarer:

Carro sa...

Hoppas allt löser sig för er. DEt ska ju vara ni 2 jhu! Det är en prövning att vara små barns förälder & få allt runt omkring funka och man ska räcka till över allt. Har jag och Martin klarat det så klarar ni det gumman. Finns bara känslorna så går allt. Är även viktigt med lite egen tid med saker man gillar att göra ibland för att få det att funka. :P Tänker på er! Kram

Anna Lundin sa...

Ja hoppas allt löser sig mellan er :D

Lynn sa...

Heje! :)
Nä, Dennis behövde inte ta hand om mig i söndags...det blev inte lika illa som jag hade planerat! Haha!

Du...har du lust att hitta på nått nån dag? Fika i parken kanske? Kram!!