torsdag 10 februari 2011

Lilla skrutt!

Höll på att laga mat, skrutten pysslade med sitt - dvs skar gurka och morötter med en matkniv.
Och när jag tittade i ugnen så klättrade hon ner för att spana hon med, stod kvar på golvet ett tag, pekade och bubblade - rätt vad det var så vart hon tyst, då hade hon tryckt upp fingret på ugnsluckan (som förövrigt inte ska bli så varm att man ska kunna bränna sig på den!) och bränner sig givetvis.....
Så det var upp med henne på diskbänken på med kall vatten och in med hennes hand under.
Hon var förvånansvärt lugn under de 10 min som jag spolade vatten på handen...
Men sen...

Kalabalik bröt ut, hysteriskt barn!
Man vet ju själv att det inte börjar kännas förrän efter ett tag när man bränt sig. Hon skrek och drog i fingret precis som att hon ville att jag skulle ta bort det. Skrek så hon hosta och nästan börja spy. Och någonstans där så gjorde det riktigt ont i mammahjärtat!
Till slut fick jag inte ens ta i henne, men samtidigt skulle hon upp i knät. Skulle ha mat, men ville inte ha mat när hon fick det. Ville ha vatten/mjölk, men ändå inte... ja ni fattar.
Tog 1 timme lite drygt innan hon lugnat ner sig, efter diverse åtgärder för att få henne att tänka på annat.

Nu sover hon. I sin säng.
Bäddade ner sig själv till och med sen låg hon där och bubblade medan jag bäddade rent i våran säng och när jag vände mig om så sov hon.
Lilla skrutt - tog på krafterna det här!
Nu återstår det bara att se hur länge det varar.



(hänvisar till inlägget under... fortsätt kommentera med låtar, sammanställer en spotifylista sen, med dom låtar ni tipsat om...)

2 kommentarer:

Patricia sa...

Stackars lillan! Det gör ju verkligen skiiitont att bränna sig, förstår att hon blir hysterisk och inte fattar vad som händer :( hoppas att det inte gör så ont när hon vaknar! <3

Sandra (leonenija) sa...

Hej. jo de är ju sant.. jag vet att de finns en salva eller om de va pulver på apoteket som ska vara bra på brännsår... jo jag tänkte fråga dig skulle behöva fylla i enija och léon och hjärtat på handen och sen göra ett till hjärta och sen fråga om du kunde göra nått fint M och P som sitter ihop på nått vis, står för (mamma och pappa) har inte bestämt om jag ska ha den i nacken eller nedanför örat/halsen. men hur mycke tror du kalaset kommer gå på för mig? kram kram