söndag 27 november 2011

Sen så sjöng ni med mig, döva som ni är

Helt underbar söndag. (märk ironin!) Inte nog med att det regnar.....
Vaknade sju i morse och mådde sjukt illa. styrde frukost till skrutten och när det var gjort var det bara att kasta sig in på toaletten och hann inte ens sätta mig på golvet innan det som skulle upp kom upp.
Magsjuka? Fan vet, mår kefft men ändå inte spysjuk, helt säker på att det där berodde på att jag fuskade och tog lite ris till middagen igår. Kan ju säga att det misstaget gör jag inte om.

Skrutten har i alla fall varit underbar den här förmiddagen, och det säger jag utan ironi, sa åt henne att äta upp frukosten och sen komma in i soffan. Jag la mig i sängen och efter 10 min så kom hon, klappade mig på huvudet och dikterade "mamma sjuk. Mathilda lelskar mamma." sen la hon sig bredvid mig, jag drog igång alfons åberg. Jag somnade och när jag vaknade så låg hon kvar bredvid mig och lägenheten såg ut som den gjorde när jag somnade, så tittade hon på mig och sken upp och sa: "mamma glad nu!!"
Underbara, underbara unge! <3

1 kommentar:

Anna sa...

Men vad härligt när det går så "bra" att du kan somna och hon endå är helt focuserad på filmen och grejar. =) Jag minns när keisha var liten och så råkade man somna en sväng eftersom hon hade en tendens att gå upp väldigt tidigt och Lynn sa alltid att hon skulle klättra ut och kramas med mig.. Ja det kunde ligga dvdfilmer över hela lägenheten, fodral överallt och gud vet vad. Konstiga inställningar på tv:n.. =P

Ungar är härliga!!