måndag 26 november 2007

Det handlar om allt det där

Det handlar om allt just nu.
Om allt det där som är lite för mycket av just nu.
För mycket starkt, för mycket känslor, för mycket bråk, för mycket allt. Och kanske handlar det lite väl mycket om hur gärna jag vill känna det där som får mitt inre att vibrera av välbehag, hur det får mitt allt att bli ett enda stort kaos. I positiv mening. Och kanske handlar det om hur jag vill ha någon sådär löjligt nära mig. Så nära att jag kan lägga mitt huvud på hans axel och gömma ansiktet där vid halsen och bara andas hans trygghet. För tryggheten är aldrig så uppenbar som när någon kryper sådär nära tätt intill så man kan räkna varje hjärtslag och låta hans andetag vagga en till sömns.

Det handlar om rädsla. En rädsla för att släppa någon för nära. En rädsla för att bli trampad på. En rädsla som gör att man väljer den tillfälliga tryggheten för en natt, den tillfälliga närheten, de där tillfälliga orden som gör att man känner sig speciell för en sekund trots att hjärtat skriker rakt ut att allt det här är fel. Ignorera mina murar. Ta dig innanför skalet. Klä av mina känslor och lova att du stannar.

Det handlar om allt det.
Det handlar om dig.

Inga kommentarer: