söndag 4 november 2007

Goodbye my lover

Foten gör inte fullt så ont idag. Svullnaden har gått ner något, kan stötta på foten mer idag än igår. Vilket är skönt.
Det betyder att jag slipper visa mig ute med kryckorna som är allt annat än heta. Hehe.
Imorgon ska jag träffa Matte och Sara en sväng på dagen efter att hon slutat skolan. Och sen framåt eftermiddagen/kvällen så skulle Zandra komma förbi.

Vissa dagar är behovet av närhet större än andra dagar. Vissa dagar saknar jag någon som bara är där. Någon som betyder lite mer än alla andra. Idag är en sådan dag. Idag är en sådan dag då man skulle vilja att någon ligger där på de andra kuddarna när man beslutar sig för att sova. Idag är en sådan dag när man vill att någon lägger armarna omkring en och viskar att man betyder sådär löjligt jättemycket. Jag har vänner som jag vet bryr sig om, men ibland räcker de inte till. Ibland vill man ha mer. Mer än de kan ge. Idag är en sådan dag. Kan vi inte bara låtsas att vi betyder lite mer för varandra än vi egentligen gör?

Hittade en skiva i helgen. James Blunt Goodbye my lover låg som första spår. Hade glömt hur bra den faktiskt var (är!). Så den har gått på repeat här en stund ikväll.



"I've kissed your lips and held your head
Shared your dreams and shared your bed
I know you well, I know your smell
I've been addicted to you."

Inga kommentarer: