fredag 11 januari 2008

I pull the covers over my head and try to get some sleep

Idag är en dålig dag. Allmänt off och trött på folk.
Hur svårt är det att ringa och avboka en tid? Hur svårt är det att ringa och säga att man inte kommer loss? Inte speciellt. Men det är tydligen väldigt, väldigt jobbigt för vissa. Orka.

Klockan är 03:07 och jag tittar på Amelie från Montmartre. En, i särklass, av de bästa filmerna jag någonsin sett. Den är vacker på något sätt som man inte riktigt kan förklara.
Klockan är 03:09 och jag ska sätta mig på en buss 06:45.

Imorgon (idag) ska jag leka med Sara. Hon skulle övertala honom att komma och hitta på något med oss. Och få honom att sova kvar. Och allt jag kan göra är att hoppas på att hon lyckas.
Bollen ligger nu på hans planhalva. Det är inte vad jag gör eller inte gör längre. Det är vad han gör. Han vet att jag tycker om honom. Så nu är det bara att vänta och se.

Klockan är 03:11 och nu sätter jag punkt.

Inga kommentarer: