torsdag 19 februari 2009

"Så var det menat.....

...pilsner och renat, uppstoppat wienerbröd och svullen gröt...!"

Fråga inte, intern humor mellan mig, en kompis och hennes mamma.. Och tänk hur många gånger dom fick säga det till mig innan jag kom ihåg hela ramsan..
Nog om det.

Idag är det förövrigt 13 månader tillsammans för mig och älsklingen. Han trodde dock inte på mig när jag sa det imorse, varpå jag svarade; "Neheeeej, och hur många månader är det på 1 år? och det firade vi förra månaden..."
Då gick det upp ett ljus. Älskar honom lika mycket för det. Han är mitt allt.

Fick precis ett samtal och.... VÅRA KÖKSLUCKOR ÄR KLARA!!
Nu är det med andra ord bara att åka och hämta dom. Ska bli löjligt skönt att få upp dom igen, och slippa bo i ett tajkon-läger. Plus att dom inte längre är GULA - bara en sån sak, nu kommer dom vara i en gråton. Och det kommer passa löjligt bra mot väggen. Bild kommer.

Idag har jag en ny vän som får agera bärhjälp när jag ska till flygis och veckohandla. Matte ställer upp. Så snäll så. Hehe, blivit lite skevt men, vi gör inte som vanliga människor som i vanliga fall veckohandlar på en måndag. Nej för fan, vi gör det på en torsdag, mer spännande så. Haha. Så nu har jag vart driftig och präntat ner en veckomatsedel, håll till godo (och helt utan inbördes ordning);

  • Kycklingsoppa med curry + pannkaka
  • Köttbullar i tomatsås + pasta
  • Mandelfisk + potatis + äggsås
  • Rårakor + fläsk
  • Couscous-sallad m. korv
  • Sötsur wok med kött
  • Hemmagjord pizza

Nej om man skulle vara lite driftig och försöka göra nånting?

Inga kommentarer: