onsdag 4 februari 2009

Buzz!

Jag är trött! Nu var det sagt, det är ingen hemlighet. Som om det någonsin har vart det.
Det har vart fullt upp några dagar. Kärlekens kusin kom hit i lördags, han bor i tyskland och var i här igen pga begravning. Men i alla fall, han kom hit till oss i lördags. Älsklingen gick i på bandy och jag satt hemma först, sedan fick jag något infall och traskade upp till sportcentrum för att göra honom uppmärksam om att jag ville gå till leksaksaffären och köpa Buzz. Efter lite diskuterande så gav han med sig. Så innan vi skulle gå till busstationen och möta upp Nicklas (kusinen) så gick vi till leksaksaffären och gick därifrån med Buzz - the pop quiz och även 639:- fattigare. Men det var det värt. Sjukt kul!

På kvällen så slöt Sara, Matte och saras systerson Hampus upp med oss här hemma, dom skulle hålla mig sällskap (och självklart spela Buzz!) medans kärleken, nicklas och mats roade sig på krogen. Jag fick även sällskap av sötaste Zandra då hennes karl slöt upp med min hane på krogen.

På söndag vart det till att tatuera in födelsedata på en tjejs handled, hennes första och där skulle det förmodligen bli fler lät det som. Sedan styrde vi färden mot Ikea. Kom därifrån 3400:- fattigare, men med en ny byrå (behöver all förvaring vi kan få), ett nytt överskåp i samma märke som tv-bänken så vi har någonstans att gömma alla dvd-filmer (dom får inte plats i lådorna i tv-bänken, haha), 2 nya lampor, 2 nya kastruller och lite glödlampor. Älsklingen och Nicklas fick äran att bygga ihop byrån, och jag fick äran att laga mat, men jag kirrade lådorna. Överskåpet ska väl sättas ihop någon dag med, men svärfar måste hjälpa oss när det ska upp, då han är väldigt händig med borren. Haha.

I måndags gick vi in i en ny vecka igen, v.33. Känns helt sjukt. Det är lite drygt 2 månader tills vi får snusa bebis. Och hon är så sjukt älskad redan nu, och hon har inte ens kommit ut än.
Fick även äran att sätta nålen i nicklas. Vart en stjärna med döskalle. Riktigt nice vart det.

Och igår så skippade älsklingen och hans far jobbet och vi tog oss en dagstur till Åland istället, då det var sista dagen här för Nicklas och hans mamma, innan de begav sig till sthlm igen, för att åka vidare till Tyskland på lördag eller söndag. Var riktigt trevligt! Åt smörgåsbord - men det går inte att komma ifrån att eckerö linjens smörgåsbord är bra mycket bättre än viking lines. Men men. Älsklingen handlade öl och snus i taxfreen och jag inhandlade godis - turkisk peppar och M-kulor! Menade på det att om gubben min ska dricka kalorier så kan jag gott och väl äta lite mer kalorier. Hehe.

Ujj, vart allt ett riktigt långt inlägg idag. Men det är väl vad som hänt de senaste dagarna. Jag har i alla fall inte gått och dött. Bara inte haft tid att uppdatera. Men nu är jag fit for fight igen.
Även om jag just idag känner mig helt jävla stendöd och helst bara vill dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen.

Inga kommentarer: