måndag 17 augusti 2009

God morgon God morgon + update

Uppe med tuppen idag..
05.40 vaknar man av att älsklingen puttar på en halvt desperat "älskling, älskling... det kliar!!"
Han har ju haft lagom irriterande klåda på händer och fötter i några dagar och imorse så vart det väl lite för mycket, så jagade iväg honom till akuten så han inte skulle klia sönder sig... Så vid 6 snåret så gav han sig iväg, och typ 20 minuter senare så kom han hem igen.. Fick han hjälp? Nej.
Han skulle gå hem och sova, och vänta. Det är ju lätt att sova när man kliar sig halvt fördärvad... Så nu får han snällt vänta tills husläkarmottagningen öppnar så han kan ringa dit...
Man ska väl komma in med huvudet före (eller halvt döende) för att få hjälp på akuten. Tröttsamt. Får väl se vad det blir av det här.


----- 10.32 ----

Nu har han vart på vårdcentralen och dom visste inte vad det skulle kunna vara, troligen överkänslighet mot någon målarfärg då han hållt på med det sen ett tag tillbaka, han fick utskrivet tabletter som han skulle ta ett tag för att se om det hjälpte..
Ruina ; det var inte skabb och eftersom det är smittsamt så borde det rent teoretiskt klia på mig också, och det gör det inte..:p

6 kommentarer:

ruina sa...

Hmmm.. skabb? :D

Patricia sa...

Fan vad jobbigt :/ Alltså, vården i denna kommun (eller i landet övh) är ju så värdelös så det är läskigt åt det.. Gå hem och sova?! vilket hejdundrans toppen-råd!

Hoppas tabletterna fungerar :)

Anna Lundin sa...

Fy vad jobbigt. :((
Hoppas det blir bättre av tabletterna.
Och akuten? ja dem kan inte kalla sig akuten tycker jag för dem gör typ inget åt saker man kommer in för och så får man ibland vänta en evighet. Samma på husläkarna.
Man vill ju ha hjälp liksom. Därför man kommer dit!

ruina sa...

Hehe.. nä får väl tro att det inte var skabb då. Det lustiga är ju att jag inte heller hade det förmodligen, utan kanske att det var en reaktion mot ett par nya skor jag hade. Jag vet ju inte iofs, men enligt läkaren var det ju inte skabb så..

Elin sa...

Jo men det är bra! Tyvärr så är ledigheten slut imorgon och det är bara att ställa om sig för rutiner och ett sjujäkla pluggande. Men det ska nog gå bra! :)

Jo jag har ditt nummer så jag ska hitta en helg då när jag inte har annat för mig, skrapa ihop lite pengar och så slår jag en signal så kan vi hitta en dag som passar oss båda! :)
kraaaaam

Carro sa...

Hoppas han eh bättre snart!!
Hörrö du får fixa blogg.se så kan jag eller syrran fixa en nice blogg till dig :)