onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Vad säger man? Tiden har ju gått löjligt snabbt.
Imorgon är det julafton. Hallå? Någon mer som tycker vi trycker på paus så vi hinner med?

Idag står det storstädning på schemat. Har redan röjt halva lägenheten - dvs. Vardagsrum, hall och badrum. Bara sovrum och kök kvar. Eller ja bara och bara.
Har till och med varit duktig att dra fram soffan och dammsuga under den - och ja, det behövdes.
Har även torkat lister OCH dammtorkat bladen på blomman i hallen. Haha, pedantiskt? Nä inte alls, men vi säger som så - bladen gick i en mer grå nyans än den gröna färg det är meningen att den ska ha.
Ska även baka bröd idag, och fortsätter allt så bra som det gjort hittills så kommer jag faktiskt att hinna.

Även igår var jag huslig och griljerade skinka samt bakade en pepparkaks-cheesecake som vi ska ha med oss ut till svärmor och svärfar imorgon, ska ju fira julen där så. Ska även ta med mig en eller två limpor av det brödet som ska bakas idag.
Har även ställt upp fönstrena på glänt i nästan hela lägenheten för att vädra ut. Och det är ingen kall luft som kommer in, utan frisk luft. Så nu ska den "instängda" luften ut.

Och på fredag är det min dag. Fyller halvvägs till 50 dvs 25. Så vi ska väl bege oss hem från spillan nån gång på förmiddagen, och sen mitt på dagen nån gång kommer farmor, farfar, pappa och mina syskon förbi på fika.

Nä, nu ska jag och Tilda bege oss ut i köket och köra snabeldrake där. Till Tildas förtjusning - hon mer eller mindre älskar dammsugaren..
Sen är det bara att vänta på att min karl ska komma hem.

Återkommer senare eller en annan dag.
Om inte annat så får ni ha en riktigt GOD JUL!

2 kommentarer:

Anna Lundin sa...

25. Vad roligt. :D
Grattis i förskott Mia! :D

Patricia sa...

Meh! Fyllde du år igår?!! Hade jag ingen aning om ju.. GRATTIS SNYGGING! GRATTIS GRATTIS :D Och god jul och allt det där också.. ;) Hoppas ni hade det mysigt hos svärisarna. Vi är hemma igen och ska snart dra vidare mot Uppsala.. det blir en jävla åkande under julen.

Kram! :*