lördag 26 december 2009

Julafton & juldagen

Dagen började tidigt, fick en julklapp av älsklingen. Han hade vart på HM och inhandlat underkläder till mig, det var han och alla fruntimmer tydligen. Riktigt fint! Dock ska jag byta 2 par av trosorna då dom var för små (plomberade, så jag får byta). Vid 11 snåret begav vi oss ut till spillan för att fira jul med svärföräldrarna. Med bilen fullpackad med julklappar, oss själva, övernattningspackning, barnvagn och oss själva. Det vart julstök. Så tog vi oss en promenad för att söva en grinig Tilda. Sen sov hon mer eller mindre hela eftermiddagen. Så vart det till att titta på kalle, kan du vissla johanna och så vart det julmat.
Sen började förberedelserna för att öppna julklappar. Tilda somnade dock, så det var inte så mycket att göra, klockan var ju ändå typ åtta. Men hon vaknade vid 22-22.3o igen, och då var vi fortfarande inte klara, så hon fick vara med lite grann att slita och suga på omslagspappret och snörena. Där var hennes lycka gjord. Haha. Vid 23.40 var vi väg färdiga med alla julklappar. Med en paus när Tilda vaknade för att fika lite.
Älsklingen och hans pappa tog en promenad efter julklappsutdelningen och vid 00.30 hade Tilda somnat om igen.
Svärisarna fick bla. en digital fotoram av oss, som vi hade petat in lite bilder på tilda i. Den var uppskattad.
Strax efter att Tilda somnat så kastade vi in handduken allihop och gick och la oss.
I övrigt så fick vi det här:

Tilda: En svart fleece-mössa med rosa foder (ser ut som en alvmössa, men man knäpper den som ett huckle... svårt att förklara) och en döskalle på ena sidan, köpt i tyskland, En hel massa kläder (2 tunikor bla. en med cupcakes på, tights, klänningar, tröja), leksaker, en speldosa, nallar, fodrade tofflor och pengar.

Jag: pengar, muffin-plåtar, 2 snapsglas med lasse åberg motiv (har ölglas så nu byter vi samlar-objekt), en "Min första bok" som handlar om Tildas första år, en gammal tatueringsbok inköpt i burma, en epilator av älsklingen (gör ont av bara helvete, men det blir bra resultat).

Älsklingen: Parfym av mig, termosmugg, axe-gift pack x2, replay giftpack med parfym duschcreme osv, pengar, borste+skrapa till bilen, strumpor osv.

vi tillsammans: teflonformar med tillhörande verktyg, ett vinställ i form av en gammaldags cykel, ljus osv.

Juldagen började med en liten sovmorgon för min del. Sen fick Tilda härja runt i svärisarnas säng och där somnade hon om en stund. Öppnade två presenter från mamma ytterligare 2 snapsglas med lasse åberg motiv. Så var det dags för frukost. Vid 11 snåret begav vi oss tillbaka mot norrtälje, väntade besök från pappa + syster, farmor och farfar, Mats och Nenne vid 13 tiden, och vi hade lite att förbereda.
Farmor och farfar kom strax efter ett och vid två ramlade Mats och Nenne in.
Fick ännu mer pengar av farmor och farfar, en avslappnings cd (antar att dom tycker jag är stressad? nej då) från min faster med familj, en svart flaska med dödskalle/skelett motiv som prydnad alt. ljusstake.
Tilda fick julklapp av mats och nenne, en nalle modell stor (förmodligen den största han hittade i leksaksaffären) samt en svart sidenklänning.
Pappa + syster kom vid 14 tiden och där fick jag ett bidrag på 2000 till en dator (har 2000:- innestående från tidigare födelsedag, så nu har jag 4000:-) och en julgrupp. Och pappa fick en chokladask av per, dels som tack för hjälpen med bilen och dels för att han också fyllde år. Ja vi delar födelsedag.

Så det var fika och umgås. Sen när alla hade packat sig iväg så orkade varken jag eller älsklingen laga mat, så det vart till att beställa hem.

Långt inlägg jag vet, men vad ska man göra?
Har varit 2 mysiga dagar i alla fall med nära och kära.
Och för att avrunda det här så vill jag dels säga tack till alla för fina presenter och gratulationer, sen vill jag även säga:

Älskling, jag älskar dig mer än allt, och det hoppas jag att du vet.
Du och Tilda är det finaste jag har.
När jag inte är med dig så saknar jag dig något så fruktansvärt mycket, och jag hoppas att du vet det med.
Härifrån till evigheten!

1 kommentar:

Maria S sa...

Hej! God fortsättning å grattis i efterskott får man väl tillägga så klart... Man fyller ju bara 25 en gång =) Jo jag tänkte på om du ville hjälpa mig med en sak... Å gärna göra den oxå för den delen... Men du är aldrig inne på msn längre så de ä ju fasen svårt å få tag på rej haha... Har du bytt adress eller? Det är en tatuering ja pratar om så klart... De vore dretskoj å ha en som du ritat å gjort lixom... =)